چگونه می توان به صورت طبیعی استحکام دندان ها و لثه ها را بالا برد؟

مدیریت سلامت دهان و دندان اغلب وقت گیر، پرهزینه و طاقت فرسا به نظر می رسد. همچنین می تواند گران باشد، مخصوصاً اگر مدت زیادی است که آن را نادیده گرفته باشید.

با این حال، آیا راه های ساده و طبیعی برای حفظ سلامت دندان ها وجود ندارند؟ آیا گام های آسانی برای انجام دادن وجود ندارند که بتواند اکثر این مسائل را حل کنند؟ نوعی ترفند “مواردی که دندانپزشک شما به شما نمی گوید”؟

خوب، ما نمی گوییم که دندانپزشک شما در مورد این موارد به شما چیزی نمی گوید، زیرا دندانپزشکان در مورد کارهایی که ما باید انجام دهیم تا سالم بمانیم کاملاً بی تقصیر هستند، وظیفه آنها کمک به برطرف شدن مشکلات سلامتی ما است. با این حال، در واقع نکات و ترفندهای طبیعی زیادی وجود دارند که افراد آنها را نادیده می گیرند یا به اندازه کافی در مورد آنها صحبت نمی کنند.

بنابراین، در زیر به ۱۵ مرحله حیاتی برای تقویت طبیعی دندان ها و لثه ها می پردازیم.

چگونه دندان ها و لثه های خود را به طور طبیعی تقویت کنیم؟

برخی از اینها چیزهایی هستند که ممکن است کاملاً آنها را مسخره کنید. بخصوص نیمه اول این فهرست پر از چیزهایی است که ما اغلب شنیده ایم. با این حال، حتی آنها چیزهایی هستند که اکثر ما یا آنها را به درستی انجام نمی دهیم یا اغلب اصلاً انجام نمی دهیم.

با این حال، همانطور که فهرست ادامه می یابد، نه تنها چیزهایی را خواهید دید که دندانپزشک شما به شما گفته است، بلکه نکات اضافی را نیز خواهید دید که ممکن است قبلاً نشنیده باشید. بیایید ببینیم در حال حاضر چگونه می توانید دندان ها و لثه های خود را به طور طبیعی تقویت کنید.

مسواک زدن منظم

شاه همه نکات بهداشتی دهان و دندان این است که فقط دندان های خود را به طور منظم و درست مسواک بزنید. برخی از افراد ممکن است این نکته “طبیعی” را در نظر نگیرند، زیرا خمیر دندان دقیقاً روی درختان رشد نمی کند، اما مسواک زدن دندان های خود با خمیر دندان های حاوی فلوراید خوب راه حلی آزمایش شده و اثبات شده برای اکثر مشکلات دندانی است، آنقدر که نمی توان آن را نادیده گرفت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه - بخش دوم

با این حال اگر می خواهید در جلوگیری از ایجاد باکتری و پلاک، ایجاد حفره ها، بیماری های لثه، و پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی مؤثر باشد، باید به درستی و به طور منظم انجام شود. این یعنی:

  • حداقل مرتبه بار در روز مسواک بزنید
  • هر مرتبه حداقل دو دقیقه مسواک بزنید
  • بلافاصله بعد از غذا مسواک نزنید
  • از خمیر دندان با کیفیت و یک مسواک نرم خوب استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که به تمام قسمت های دندان و خط لثه خود دسترسی دارید
  • با شدت و محکم مسواک نزنید زیرا نمی خواهید به مینای دندان آسیبی وارد شود
  • استفاده از یک تکنیک خوب مسواک زدن – حرکات دایره ای، زوایای ۴۵ درجه و غیره.
چگونه دندان ها و لثه های خود را به طور طبیعی تقویت کنیم؟
چگونه دندان ها و لثه های خود را به طور طبیعی تقویت کنیم؟

همچنین روزی دو مرتبه نخ دندان بکشید.

نه تنها بسیاری از افراد فقط یک مرتبه در روز دندان های خود را مسواک می زنند، بلکه بسیاری از آنها نخ دندان کشیدن را به کلی حذف می کنند. ما متوجه شدیم که نخ دندان کشیدن به سختی یک فعالیت خوشایند است، بعلاوه این کار بسیار وقت گیر است. با این حال، انجام این کار حداقل یک مرتبه در روز برای سلامت دهان و دندان ما معجزه می کند، زیرا بسیاری از ذرات غذا را از فضاهای تنگ بین دندان های ما پاک می کند که مسواک اغلب نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند.

نیاز به یک دهانشویه خوب را نادیده نگیرید.

بخش دیگری که اغلب در بهداشت خوب دندانی نادیده گرفته می شود، دهانشویه است. بسیاری از افراد از دهانشویه ها بدشان می آید زیرا برای بسیاری از ما طعم فوق العاده ای ندارند و حتی برخی افراد از آنها شکایت دارند که به لثه هایشان آسیب می زند. انواع مختلفی از دهانشویه های دندانی وجود دارند، با این حال، از جمله بسیاری از دهانشویه های طبیعی که عالی عمل می کنند و برای لثه های ما سخت نیستند. پیدا کردن دهانشویه مناسب برای شما می تواند برای سلامت دندانی شما بسیار ارزشمند باشد.

شستشوی منظم قهرمان گمنام بهداشت دهان و دندان است.

محلول های دندانی طبیعی تر از شستشوی ساده با آب نیستند. این ممکن است در ابتدا احمقانه به نظر برسد، اما ما فقط در مورد شستشو بعد از مسواک زدن صحبت نمی کنیم – ما در مورد شستشو با آب بعد از غذا خوردن در طول روز نیز صحبت می کنیم. این محلول طبیعی آسان، بیشتر بقایای ذرات مواد غذایی را به جای اینکه ساعت ها در بین دندان ها و درون بافت لثه ما باقی یمانند، از دهان ما می شوید.

سیگار را ترک کنید یا به دفعات آن را کاهش دهید.

یکی دیگر از راه حل های کاملاً “طبیعی” این است که به سادگی مقدار چیزهای غیرطبیعی و مضری که در دهان و نزدیک دندان های خود قرار می دهیم را کاهش دهیم. محصولات تنباکو مثالی برای آن هستند، زیرا به طور فاجعه باری برای سلامت دندان های ما مضر هستند و اگر به طور کامل متوقف نمی شوند، حداقل باید در حد اعتدال مصرف شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان ریشه در بیماران دیابتی

به طور مشابه، نوشیدن قهوه را ترک کنید یا دفعات آن را کاهش دهید.

قهوه یکی از نوشیدنی های منتخب صبحگاهی بسیاری از افراد است. و، در حالی که به طور کلی به اندازه تنباکو مضر نیست، هنوز برای دندان های ما عالی نیست، بخصوص اگر آن را با مقدار زیادی شکر مصرف کنید. بنابراین، محدود کردن آن تا جایی که می توانید، و شستشوی دهان پس از نوشیدن بسیار مفید است.

شکر واقعا دوست دندان های شما نیست.

صحبت از شکر شد، این ماده سفید خوشمزه به همان اندازه که شیرین است ناسالم است. حذف آن از رژیم غذایی برای سلامتی بیشتر از سلامت دندانی مفید است.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

همانطور که ما به خوبی می دانیم و انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) اغلب در مورد آن نوشته است، تغذیه و سلامت دهان بسیار با هم مرتبط هستند. اولاً، اصلاح رژیم غذایی از مسائلی مانند بیماری قلبی و دیابت که نه تنها به خودی خود وحشتناک هستند، بلکه روی سلامت دندانی ما نیز تأثیر زیادی می گذارد، از بروز مشکلات آن جلوگیری می کند و آنها را کاهش می دهد.

بنابراین، در حالی که در زیر نکات رژیم غذایی خاص تری را ارائه خواهیم کرد، انجام حداقل ها برای بدست آوردن سلامت جسمانی شما، برای سلامت دهان و دندان شما نیز فوق العاده مفید خواهد بود. و هیچ چیز “طبیعی” تر از درست خوردن نیست.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.
رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

ورزش منظم بدنی برای دندان های شما عالی است.

به طور مشابه، ثابت شده است که حفظ سطح تناسب اندام خوب برای سلامت دهان و دندان های شما بسیار مفید است. دلیل آن هم مانند بالاست – دندان ها و لثه ها بخشی از بدن ما هستند و داشتن سطح قند خون خوب سالم، سیستم ایمنی قوی، جذب مناسب ویتامین و مواد معدنی و غیره بر سلامت لثه و دندان های ما تأثیر می گذارد.

میان وعده های کربوهیدراتی را در طول روز محدود کنید.

در مورد کربوهیدرات ها نکات مثبت و منفی زیادی وجود دارند. ما در حال حاضر وارد این بحث نمی شویم، اما محدود کردن میان وعده های کربوهیدرات در بین وعده های غذایی می تواند برای سلامت دندانی شما مهم باشد، زیرا ذرات باقی مانده میان وعده های کربوهیدرات بستر مناسبی برای رشد باکتری ها در طول روز هستند.

همیشه هیدراته بمانید

آب بوضوح به همان اندازه طبیعی است که برای بدن ما مفید است و هیدراته ماندن برای سلامت دهان و لثه ما بسیار مهم است. بعلاوه، مزیت کمکی “شستشوی” دهان فقط با نوشیدن منظم آب نیز وجود دارد.

روغن گردانی را امتحان کنید.

چیزی که بیشتر شبیه “ترفند سلامتی” است، گرداندن روغن داخل است. این به طور مؤثر روشی برای شستشوی دهان با روغن ها به روشی است که با آب یا دهانشویه برای مدت طولانی تری، معمولاً ۱۵ و ۲۰ دقیقه انجام می دهید. مزیت انجام این کار با چیزی مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای یا تقریباً هر نوع روغن گیاهی این است که بسیاری از باکتری ها را از دهان شما پاک می کند و در کوتاه مدت از ایجاد پلاک بیشتر جلوگیری می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  پر کردن یا روکش دندان؟

زبان خود را هم تمیز کنید.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید، مخصوصاً هنگام مسواک زدن، تمیز کردن زبان است. در حالی که این اندام به ندرت خود دارای مشکلات سلامتی است، اما می تواند بستر مناسبی برای رشد باکتری هایی باشد که می توانند بر لثه ها و دندان های شما تأثیر بگذارند.

بویژه روی غذاهای غنی از ویتامین و مواد معدنی تمرکز کنید.

خوب غذا خوردن یک چیز است، اما اگر می خواهیم سلامت دهان و دندان های خود را حفظ کنیم، باید بیشتر مراقب خوردن غذاهای غنی از مواد معدنی و ویتامین به صورت روزانه باشیم. این شامل غذاهایی می شود که دارای مقدار زیادی ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های E، D، A، K2، و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر هستند.

برخی از نمونه های بارز این گونه مواد غذایی شامل تخم مرغ، گوشت های علف خوار و پرندگان، هویج، آجیل، سوپ استخوان ارگانیک، قارچ، نمک هیمالیا، پنیرهای نرم، مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت، سبزیجات با برگ های تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی و کرفس، بادام، سیب، محصولات لبنی و غیره.

تمرکز روی چنین غذاهایی برای معدنی شدن مجدد دندان ها و همچنین سلامت کلی بدن شما کلیدی است.

مراقب سلامت معده و روده خود باشید.

اطمینان از عملکرد صحیح روده و معده با خوردن فیبر و پروبیوتیک بیشتر برای سلامت کلی شما و همچنین برای دندان های شما ضروری است. این امر مخصوصاً به این دلیل است که جذب مناسب ویتامین و مواد معدنی را تضمین می کند. بدون سلامت روده، تقریباً مهم نیست که چه مقدار مواد معدنی و ویتامین می خورید زیرا وارد سیستم بدن شما نمی شوند.

مراقب سلامت معده و روده خود باشید.
مراقب سلامت معده و روده خود باشید.

به خاطر داشته باشید که به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید حتی زمانی که احساس می کنید کاملاً خوب هستید.

هر کاری که ما انتخاب می کنیم، چکاپ های منظم دندانی به سادگی یک بخش کلیدی از هر روتین بهداشت خوب دهان باقی می مانند. اگر می خواهید از مشکلاتی مانند تورم لثه یا پریودنتیت جلوگیری کنید، مراجعات سالانه به دندانپزشک باید برای شما به اندازه ورزش یا نوشیدن آب زیاد “عادی” شوند.

نتیجه گیری

ما دوست داریم به شما بگوییم که چند درمان طبیعی مخفی دیگر وجود دارند که بلافاصله تمام مشکلات دندانی ما را حل می کنند. شاید یک گیاه خاص که فقط عرفای باستانی آن را می دانند زیرا صنعت دندانپزشکی مدرن سعی در پنهان کردن آن دارد.

با این حال، نزدیک ترین چیز به چنین چیزی این است که فقط یک رژیم غذایی خوب داشته باشید، مطمئن شوید که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مناسب است، و سپس مطمئن شوید که بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنید – این واقعاً تمام چیزی است که لازم است.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: