جراحی دندان عقل

دندان های عقل یا همان دندان های مولر سوم، آخرین دندان هایی هستند که به طور معمول بین سنین ۱۷تا ۲۱ سالگی بیرون می آیند. دندان های عقل در اکثر افراد ۴ دندان و در برخی دیگر کمتر هستند، که در گوشه های دهان بیرون می آیند به همین دلیل در اکثر موارد جای کافی برای بیرون آمدن ندارند، بنابراین به صورت غیر عادی می رویند. مثلاً به صورت کاملاً نهفته با زاویه های مختلف زیر لثه باقی می ماند و به دندان مجاور آسیب می رساند، به صورت نیمه نهفته می روید، و تنها بخشی از تاج آن از لثه بیرون می آید، که پاکسازی کامل آن امکان پذر نخواهد بود و محل مناسبی برای پنهان شدن ذرات غذا و رشد باکتری ها خواهد شد.

در افرادی که هم جای کافی برای رویش دندان عقل وجود دارد و هم دندان در وضعیت مناسبی دارد، کشیدن آن ضرورتی ندارد. اما در افرادی که دندان عقل سلامت دهان و دندان های دیگر را به خطر انداخته باشد، باید کشیده شود. در اکثر موارد، کشیدن دندان عقل به سادگی امکان پذیر نیست و باید با جراحی، و تبدیل شدن به چند قطعه کشیده شود.

جهت اطلاعات بیشتر از طریق تماس تلفنی با شماره ۲۲۲۲۴۸۰۳ و ۲۲۲۲۴۹۰۳ در ارتباط باشید یا به شماره واتس آپ ۰۹۹۰۱۱۵۶۰۱۵ پیغام دهید.

مقالات آموزشی جراحی دندان عقل

نمونه های درمانی دکتر کاووس قاجار

۰/۵ (۰ نظر)
فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: