آیا بعد از گرداندن آب نمک داخل دهان می توان مسواک زد؟

در این نوشته می خوانید:

استفاده از آب نمک برای شستشوی دهان به یک درمان طبیعی محبوب برای مشکلات مختلف دندان و دهان تبدیل شده است. در حالی که عمل شستشو دندان ها و لثه ها را تمیز می کند، اما نمک به عنوان یک ضد میکروب عمل می کند و به کاهش التهاب کمک می کند. اما یک پرسش متداول این است که آیا باید بلافاصله پس از استفاده از دهانشویه آب نمک دندان های خود را مسواک بزنید یا قبل از مسواک زدن مدتی صبر کنید.

در مورد مسواک زدن بلافاصله پس شست و شوی با آب نمک، مزایا و معایبی وجود دارد. در این راهنمای جامع، نگاهی دقیق به موارد زیر خواهیم داشت:

  • مزایای احتمالی مسواک زدن بلافاصله پس از شستشو با آب نمک
  • معایب و خطرات احتمالی مسواک زدن خیلی زود
  • به طور ایده آل چه مدت قبل از مسواک زدن بعد از شستشو با آب نمک باید صبر کرد
  • تکنیک مناسب برای استفاده از دهانشویه های نمکی برای حداکثر ایمنی و اثربخشی
  • بسیاری از مزایای ثابت شده برای سلامت دهان که شستشو با آب نمک می تواند ارائه دهد
  • آب نمک برای درمان کدامیک از بیماری های دندان و دهان مفید است
  • ملاحظات ایمنی استفاده روزانه از دهانشویه های نمکی
  • جایگزین هایی برای استفاده در کنار آب نمک برای بهداشت دهان و دندان
  • بخش سؤالات متداول که به سؤالات معمول در مورد مسواک زدن بعد از شستشو با آب نمک پاسخ داده می شود
مسواک زدن بلافاصله پس از استفاده از آب نمک
مسواک زدن بلافاصله پس از استفاده از آب نمک

 

در پایان، درک کاملی از بهترین شیوه های مراقبت از دهان شامل آب نمک و مسواک زدن خواهید داشت. بیایید هر بخش را به طور عمیق بررسی کنیم:

مزایای احتمالی مسواک زدن بلافاصله پس از شستشو با آب نمک

در حالی که اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از مسواک زدن بعد از شستشوی دهان با آب نمک کمی صبر کنید، برخی از مزایای احتمالی برای زودتر مسواک زدن وجود دارند:

  • بقایای مواد غذایی را از بین می برد: اگر بلافاصله بعد از غذا خوردن از محلول شستشوی نمک استفاده می کنید، مسواک زدن نسبتاً زود می تواند به پاک کردن ذرات غذا، باقی مانده ها یا ذراتی کمک کند که ممکن است بین دندان ها یا لثه ها وجود داشته باشد. منتظر ماندن بیش از حد برای مسواک زدن می تواند برای بقایای مواد غذایی امکان باقی ماندن و پوسیده کردن، و به طور بالقوه باعث ایجاد حفره یا تحریک لثه شدن را فراهم نماید.
  • از ایجاد حفره جلوگیری می کند: هر نوع قند، نشاسته یا اسید موجود در غذا یا نوشیدنی که ممکن است در دهان باقی بماند، اگر به سرعت زدوده نشود، می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. مسواک زدن به صورت معقولانه سریع پس از شستشوی دهان می تواند این مواد محرک ایجاد حفره را قبل از اینکه مینای دندان را از بین ببرند، بزداید.
  • بوی دهان را تازه می کند: طعم شور خود دهانشویه نیز ممکن است باعث ایجاد طعم ناخوشایندی داخل دهان شود که مسواک زدن می تواند آن را از بین ببرد. مسواک زدن باکتری هایی را از بین می برد که باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند و بوی تازه تری را برای دهان شما به ارمغان می آورد.
  • استفاده از فلوراید: مسواک زدن با خمیر دندان حاوی فلوراید این امکان را برای شما فراهم می کند تا فلوراید را در تمام سطوح دندان پخش کنید. فلوراید به تقویت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی کمک می کند. بعد از شستشو با آب نمک هر چه زودتر مسواک بزنید، زودتر از مزایای فلوراید در مبارزه با پوسیدگی بهره مند خواهید شد.

 

بنابراین اگر برای تمیز کردن دهان خود بعد از غذا دهان خود را بیشتر آبکشی می کنید و نمی خواهید بقایای ذرات مواد غذایی در اطراف باقی بمانند، یا باید بلافاصله بعد از آبکشی اقدام کنید، یک مسواک زدن سریع و ملایم با خمیر دندان ممکن است مفید باشد. فقط مراقب باشید که بلافاصله پس از قرار دادن دهان خود در معرض نمک، به شدت اسکراب نکنید.

مضرات احتمالی مسواک زدن خیلی زود پس از شستشو با آب نمک

با این حال، مسواک زدن خیلی سریع پس از استفاده از دهانشویه آب نمک، معایب و خطراتی دارد. به طور کلی بهتر است در صورت امکان حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید:

  • سایش لثه: کریستال های نمک می توانند به عنوان یک ساینده روی بافت حساس لثه عمل کرده و به راحتی باعث تحریک شوند. اگر خیلی زود مسواک بزنید در حالی که مقداری گرانول نمک باقی مانده است، روی لثه کشیده می شوند و می توانند باعث بریدگی، ضایعات یا خراش های کوچک شوند. این منجر به بروز درد و آسیب می شود.
  • از دست دادن مواد معدنی: هنگامی که آب نمک داخل دهان چرخانده می شود، مقداری از یون های معدنی محلول باقی می مانند و جذب دندان می شوند. این مواد معدنی مانند کلسیم، فسفات و سایر مواد معدنی به تقویت و بازسازی مینای دندان کمک می کنند. مسواک زدن خیلی زود امکان جذب کامل را فراهم نمی کند و باعث از بین رفتن این مواد معدنی مفید می شود.
  • کاهش اثربخشی: مدتی طول می کشد تا محلول نمکی روی دندان ها و لثه ها کامل اثر بگذارد. اثر ضد میکروبی، ضد التهابی و پاک کنندگی آن تا چند دقیقه پس از بیرون ریختن آن ادامه می یابد. مسواک زدن خیلی زود قبل از دستیابی به حداکثر مزایا، این امر را کوتاه می کند.
  • آسیب احتمالی مینای دندان: اصطکاک فیزیکی فرچه مسواک همراه با هر گونه نمک ساینده باقیمانده، در صورت مسواک زدن شدید بلافاصله پس از شستشو، می تواند سطح مینای دندان های شما را خراش دهد یا به آن آسیب وارد کند. مینای دندان بازسازی نمی شود، بنابراین این آسیب دائمی است.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  سوالات متداول بعد از کاشت ایمپلنت (بخش اول)

وقتی نوبت به مسواک زدن می رسد، برای دستیابی به حداکثر مزایا از دهانشویه آب نمک بدون ایجاد آسیب، صبر و حوصله یک حسن است.

مضرات احتمالی مسواک زدن خیلی زود پس از شستشو با آب نمک
مضرات احتمالی مسواک زدن خیلی زود پس از شستشو با آب نمک

بعد از شستشو با آب نمک برای مسواک زدن چقدر باید صبر کرد؟

دندانپزشکان معمولاً توصیه می کنند پس از استفاده از هر نوع دهانشویه آب نمک، قبل از مسواک زدن حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید. حتی بهتر است یک ساعت صبر کنید، اگر بتوانید آنقدر صبر کنید.

در اینجا دلایلی وجود دارند که چرا این دوره انتظار پس از شستشو با آب نمک توصیه می شود:

  • این امر این امکان را فراهم می کند تا محلول آب نمک به طور کامل در شکاف دندان ها و لثه های شما نفوذ کند. مواد معدنی موجود در آب نمک به زمان کافی برای جذب کامل در ساختار متخلخل دندان برای معدنی سازی مجدد نیاز دارند. عجله برای مسواک زدن خیلی سریع از این امر جلوگیری می کند.
  • یک ساعت یا بیشتر منتظر ماندن از اثر ساینده روی لثه ها از هر گونه باقی مانده کریستال های نمک جلوگیری می کند. با گذشت زمان پس از شستشو گرانول ها نرم و حل می شوند. مسواک زدن پس از پخش شدن آنها از بافت ظریف لثه محافظت می کند.‌
  • اثرات پاک کنندگی طبیعی، ضد باکتریایی، ضد التهاب و التیام بخشی آب نمک تا مدتی پس از شستشو با آب نمک ادامه می یابد. قبل از اینکه تمام این اثر را با مسواک زدن از بین ببرید، حدود ۳۰ دقیقه زمان کار برای حداکثر تأثیر بگذارید.
  • انتظار زمان می دهد تا مواد معدنی قبل از اینکه آنها را پاک کنید به مینای دندان شما بچسبند. مسواک زدن خیلی زود در فرآیند معدنی سازی مجدد که مینای دندان را تقویت می کند و حفره ها را از بین می برد تداخل ایجاد می کند.

با این حال، اگر برای پاک کردن بقایای مواد غذایی در مدت کوتاهی پس از آبکشی باید کاملاً مسواک بزنید، این کار را به آرامی با استفاده از یک مسواک دارای فرچه نرم انجام دهید. از انجام هر گونه حرکات افقی خشن برای تمیز کردن خودداری کنید و خیلی محکم فشار وارد نکنید. برای تقویت لایه معدنی محافظ روی دندان ها، از دهانشویه فلورایده استفاده کنید.

تکنیک مناسب برای استفاده از دهانشویه آب نمک چیست؟

برای بدست آوردن مزایای درمانی کامل از دهانشویه های آب نمک، استفاده از روش مناسب مهم است:

  • به جای آب سرد از آب گرم تصفیه یا فیلتر شده استفاده کنید، زیرا این کار باعث می شود نمک به طور کامل حل شود و راحت تر در دهان نگه داشته شود.
  • می توان از نمک دریایی، نمک صورتی هیمالیا یا نمک خوراکی استاندارد استفاده کرد. از نمک های طعم دار با مواد افزودنی اجتناب کنید. نمک آسیاب شده به بهترین صورت حل می شود.
  • غلظت ایده آل حدود نصف تا ۱ قاشق چایخوری نمک در هر فنجان آب گرم است. نمک بسیار اندک بی تأثیر است، در حالی که مصرف بیش از حد آن می تواند باعث تحریک شود.
  • یک جرعه از محلول را داخل دهان بریزید و ۳۰ تا ۶۰ ثانیه قبل از تف کردن، آن را به شدت در اطراف دهان خود بچرخانید. این زمان قرار گرفتن در معرض آب نمک کلیدی است.
  • در هر مرتبه استفاده، حداقل دو مرتبه فرآیند چرخاندن را تکرار کنید. برای پاکسازی حداکثری آن را غرغره کنید.
  • مصرف را به حداکثر ۱ تا ۲ مرتبه در روز محدود کنید. استفاده از آب نمک بیشتر، خطر قرار گرفتن بیش از حد بافت ها در معرض نمک را به همراه دارد.
  • از قورت دادن هر یک از محلول ها خودداری کنید، زیرا محتوای نمک زیاد در صورت بلعیدن می تواند معده و سیستم گوارش شما را ناراحت کند.
  • پس از شستشو، حدود ۳۰ دقیقه از خوردن یا نوشیدن هر چیزی خودداری کنید تا مزایای آب نمک باقی بمانند.

پیروی از این تکنیک مناسب این امکان را برای آب نمک فراهم می کند تا برای دندان ها و لثه های تمیزتر، سالم تر و بهینه در دهان شما عمل کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت دندانی
تکنیک مناسب برای استفاده از دهانشویه آب نمک
تکنیک مناسب برای استفاده از دهانشویه آب نمک

مزایای شستشوی دهان با آب نمک چیست؟

از نظر علمی ثابت شده است که شستشوی روزانه با آب نمک خوراکی اثرات مفید زیادی را ارائه می دهد:

  • میکروب ها را از بین می برد: نمک به عنوان یک عامل ضد میکروب عمل می کند و به طور فعال سطح باکتری های دهان را کاهش می دهد. این شامل سویه هایی مانند استرپتوکوک موتانس است که در ایجاد حفره و عفونت لثه نقش دارند.
  • التهاب را کاهش می دهد: نمک دارای خواص ضد التهاب است، بنابراین آب نمک می تواند لثه های متورم و ملتهب ناشی از ژنژیویت یا پریودنتیت را کاهش دهد. شستشو به جای تحریک کنندگی، تسکین دهنده است.
  • مواد زائد را تمیز می کند: چرخاندن ذرات غذا، مخاط و سایر مواد زائد به دام افتاده را از بین دندان ها و اطراف لثه ها خارج می کند که مسواک به آنها دسترسی ندارد. این عمل پاکسازی آب متحرک برای سلامت لثه مفید است.
  • بزاق را تحریک می کند: به نظر می رسد وجود نمک باعث افزایش تولید بزاق می شود. از آنجا که بزاق به خنثی کردن اسیدها و بازسازی مجدد مینای دندان ها کمک می کند، این کار مفید است. تولید بزاق اضافه از خشک شدن دهان نیز جلوگیری می کند.
  • بهبودی را تقویت می کند: آب نمک توانایی های درمانی طبیعی بدن را تسهیل می کند و این امکان را فراهم می آورد تا آسیب بافت لثه ناشی از عفونت هایی مانند التهاب لثه سریع تر بهبود یابند. زخم های مربوط به زخم های دهان، سوختگی ها یا فرایندهای دندانپزشکی نیز با کمک نمک سریع تر بهبود می یابند.
  • دندان ها را مجدداً معدنی می کند: یون های معدنی محلول در محلول شستشو، منبع آماده ای از کلسیم، فسفات و مواد معدنی کمیاب را فراهم می کنند. جذب این مواد معدنی به مینای آسیب دیده دندان کمک می کند تا مینای دندان آسیب دیده را دوباره معدنی و تقویت کند.
  • بوی دهان را تازه می کند: دهانشویه ضد میکروب پاک کننده، ترکیبات گوگردی را از باکتری هایی می شویند که باعث بوی بد دهان می شوند. با کاهش بار باکتریایی، بوی بد دهان به حداقل می رسد.

تحقیقات مزایای دهانشویه های آب نمکی که به درستی استفاده می شوند را برای سلامت دهان تأیید می کنند. آنها به عنوان یک مکمل ساده و مقرون به صرفه برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای بهداشت بهتر دندان عمل می کنند.

 

شستشوی آب نمک می تواند به درمان چه بیماری های دندانی کمک کند؟

شستشوی روزانه با آب نمک یک درمان مکمل مؤثر برای تعدادی از شرایط شایع سلامت دهان است:

  • ژنژیویت: نمک التهاب و باکتری را کاهش می دهد تا به درمان موارد خفیف عفونت لثه ناشی از تجمع پلاک کمک کند. اگر همراه با مسواک زدن استفاده شود، ممکن است پیشرفت التهاب لثه را کند یا متوقف کند.
  • پریودنتیت: آب نمک با کنترل رشد پلاک باکتریایی ممکن است خطرات پریودنتیت را کاهش دهد. اغلب پس از پاکسازی عمقی پاکت های پریودنتال توصیه می شود.
  • آفت دهان: گرداندن آب نمک داخل دهان می تواند درد را کاهش دهد و با سرکوب باکتری ها و التهاب، به بهبود زخم ها تا ۷ روز سریع تر در مقایسه با عدم درمان کمک کند.
  • تحریک بریس ها: آب نمک باعث تسکین لثه های تحریک شده و زخم های دهان ناشی از بریس های جدید می شود. اما برای اجتناب از خوردگی بیش از حد سیم ها، استفاده را محدود کنید.
  • فرایندهای دندانپزشکی: بسیاری از دندانپزشکان به بیماران توصیه می کنند که پس از فرایندهایی مانند کشیدن دندان، پر کردن یا کاشت دندان، دهان را با آب نمک شستشو دهند. این از عفونت جلوگیری می کند و به بهبودی کمک می کند.
  • برفک: به دلیل خواص طبیعی ضد قارچ نمک، شستشوی دهان با آب نمک می تواند به درمان رشد بیش از حد برفک دهان ناشی از قارچ کاندیدا کمک کند.
  • خشکی دهان: نمک ترشح بزاق را تحریک می کند و به تسکین خشکی مزمن دهان کمک می کند. اما استفاده بیش از حد ممکن است خشکی را بدتر کند، بنابراین تعداد دفعات را محدود کنید.

با تکنیک مناسب، آب نمک یک درمان خانگی ساده و آزمایش شده برای کمک به درمان تعدادی از مشکلات جزئی دندان، چه به تنهایی و چه در کنار درمان های دیگر، ارائه می دهد. همیشه در مورد استفاده از آن برای هر بیماری مهم دهان و دندان با دندانپزشک خود مشورت کنید.

درمان چه بیماری های دندانی
درمان چه بیماری های دندانی

آیا استفاده روزانه از دهانشویه آب نمک بی خطر است؟

برای اکثر افراد بزرگسال سالم و کودکان بالای شش سال، استفاده از آب نمک به عنوان شستشوی روزانه دهان با رعایت برخی اقدامات احتیاطی بی خطر است:

  • نمک را به درستی رقیق کنید تا از غلظت بالایی که می تواند باعث تحریک یا در صورت بلعیدن مضر باشد، جلوگیری کنید. نصف تا ۱ قاشق چایخوری نمک در هر فنجان آب ایده آل است. برای جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد بافت های دهان در معرض نمک، بیشتر از دو مرتبه در روز استفاده نکنید.
  • مراقب باشید در صورت داشتن هرگونه ساییدگی، یا زخم دهان، به شدت داخل دهان نگردانید و غرغره نکنید. به آرامی بشویید.
  • از شور شدن بیش از حد آب خودداری کنید. اگر بریس دارید یا کارهای دندانپزشکی مانند روکش یا بریج دارید، دهان خود را با دقت بشویید.
  • درست قبل از انجام اقدامات یا تنظیمات دندانپزشکی دهان را با آب نمک نشویید. نمک می تواند در بی حسی، باندینگ و غیره اختلال ایجاد کند.
  • در صورت بروز علائم نگران کننده مانند درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، یا تغییرات عمده در حس چشایی، استفاده را متوقف کنید.
  • در صورت داشتن مشکلات دندانی جدی فراتر از ژنژیویت خفیف یا شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا یا مشکلات کلیوی، قبل از استفاده از آب نمک با دندانپزشک خود مشورت کنید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کیست های دندان

با استفاده عاقلانه، دهانشویه آب نمک بعید است که برای افراد سالم خطر داشته باشد. اما اگر در مورد استفاده روزانه مطمئن نیستید، در صورت داشتن بریس، کارهای اخیر دندانپزشکی یا هر بیماری پزشکی مراقب باشید. با دندانپزشک خود مشورت کنید.

چه جایگزین های طبیعی برای شستشوی دهان به جز آب نمک وجود دارد؟

اگر به هر دلیلی به جایگزینی برای دهانشویه آب نمک نیاز دارید، برخی از گزینه ها را در نظر بگیرید:

  • جوش شیرین- یک محیط قلیایی برای جلوگیری از رشد باکتری ها ایجاد می کند. نصف قاشق چایخوری در آب.
  • پراکسید هیدروژن – ذرات را از بین می برد و از طریق جوشاندن میکروب ها را از بین می برد. از ۱ قاشق غذاخوری رقیق شده در نصف فنجان آب استفاده کنید.
  • آب آلوئه ورا – لثه های ملتهب و درد ناشی از آفت را تسکین می دهد. از ژل ۱۰۰% خالص استفاده کنید.
  • چای سبز – حاوی پلی فنول های آنتی اکسیدانی مانند کاتچین است که باکتری های دهانی را کاهش می دهد. چای غلیظ دم کنید، خنک کنید و دهان را شستشو دهید.
  • چای مریم گلی – تانن موجود در مریم گلی دارای توانایی ضد باکتریایی و بهبود زخم است. آن را به صورت دمنوش دم کنید.
  • زایلیتول – این الکل قند طبیعی می تواند به مهار باکتری های استرپتوکوک موتانس ایجاد کننده حفره کمک کند. از دهانشویه زایلیتول استفاده کنید.
  • روغن های ضروری – روغن هایی مانند نعناع، ​​درخت چای، آویشن به مبارزه با بوی بد دهان و بیماری های لثه کمک می کنند. چند قطره به آب اضافه کنید.
  • روغن نارگیل – استفاده از روغن نارگیل خالص به پاکسازی باکتری ها و قارچ های دهان کمک می کند. از ۱ تا ۲ قاشق چایخوری استفاده کنید.

هر یک از این جایگزین ها باید به درستی با آب رقیق شوند و برای بررسی واکنش های آلرژیک قبل از استفاده روزانه، کوتاه مدت استفاده شوند. در حالی که این گزینه ها ممکن است به حفظ سلامت دهان و دندان کمک کنند، با دندانپزشک خود در مورد تکیه بر آنها صرفاً برای درمان هر گونه بیماری عمده دندانی به جای آب نمک مشورت کنید.

جایگزین های طبیعی برای شستشوی دهان به جز آب نمک
جایگزین های طبیعی برای شستشوی دهان به جز آب نمک

سؤالات متداول در مورد مسواک زدن پس از شستشو با آب نمک

چرا بلافاصله پس از استفاده از دهانشویه آب نمک نمی توان دندان ها را مسواک زد؟

مسواک زدن فوراً می تواند به لثه ها و مینای دندانی که هنوز در معرض کریستال های نمک هستند آسیب وارد کند. همچنین مواد معدنی را قبل از جذب کامل از بین می برد و به اثرات ضد میکروب زمان نمی دهد تا به خوبی عمل کنند. بهتر است بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید.

آیا مسواک زدن آرام بلافاصله پس از شستشو با آب نمک مواد زائد دندان ها را از بین می برد؟

در صورت لزوم، مدت کوتاهی پس از شستشو می توانید بقایای مواد غذایی را به آرامی پاک کنید. از یک مسواک نرم استفاده کنید و از حرکات افقی شدید که می توانند باعث ساییدگی لثه های شما شوند اجتناب کنید. بیش از حد محکم مسواک نزنید. پس از آن دهانشویه فلورایده استفاده کنید.

آیا می توان بلافاصله پس از پایان شستشوی دهان با آب نمک از دهانشویه معمولی استفاده کرد؟

آری، بلافاصله پس از آب نمک می توان از دهانشویه فاقد الکل استفاده کرد، بخصوص برای به حداکثر رساندن اثرات پاک کنندگی و شادابی. دهانشویه های حاوی الکل ممکن است باعث ایجاد احساس سوزش موقت در لثه ها شوند.

چرا برای شستشوی دهان با نمک از آب گرم به جای آب سرد استفاده کنیم؟

آب گرم نمک را قادر می سازد تا به طور کامل حل شود تا محلول بتواند به بهترین شکل عمل کند. همچنین هنگامی که دهانشویه را در اطراف دهان خود می چرخانید، احساس راحتی و آرامش بیشتری دارید.

اگر بریس داشته باشم، چند مرتبه می توانم با خیال راحت از دهانشویه آب نمک استفاده کنم؟

با بریس ها، استفاده را حداکثر به ۲ یا ۳ مرتبه در هفته محدود کنید. استفاده مکرر ممکن است شروع به خوردگی سیم ها یا براکت ها کند. از استفاده درست قبل از تنظیم خودداری کنید و برای جلوگیری از آسیب، دهان را به دقت بشویید.

نتیجه گیری

دهانشویه آب نمک یک درمان مکمل آسان و مقرون به صرفه برای بهداشت بهتر دهان و یک درمان طبیعی برای مشکلات جزئی دندان ارائه می دهد. تکنیک و رقیق سازی مناسب، برای استفاده منظم کاملاً ایمن هستند. اما بلافاصله پس از شستشو با آب نمک از مسواک زدن خودداری کنید. قبل از مسواک زدن و آبکشی، حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید تا اثرات مفید آن به طور کامل رخ دهد. صبر برای بدست آوردن مزایای ضد میکروب، ضد التهاب و معدنی سازی بهینه ای که نمک برای سلامت دهان و دندان شما ارائه می دهد، سودمند است.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: