تسکین درد بعد از رویش یا کشیدن دندان عقل

آیا به دنبال راه حل های تسکین درد دندان عقل هستید یا به این فکر می کنید که درد دندان عقل چقدر طول خواهد کشید؟ دندان های عقل به دلیل مشکلات و دردهایی که می توانند ایجاد کنند بدنام هستند، به همین دلیل است که کشیدن آنها بسیار متداول است. حتی در این صورت، احساس درد بعد از کشیدن دندان نیز طبیعی است.

خوشبختانه، راه های مختلفی برای کمک به خلاص شدن از درد دندان عقل در فک یا لثه، حین بیرون آمدن دندان یا به دنبال کشیدن آن وجود دارد.

در این مقاله، برخی از علائم و دلایل آنها را توضیح خواهیم داد، از جمله اینکه چرا دندان عقل شما درد می کند و اگر بر سلامت دهان و دندان های شما یا کسی که می شناسید تأثیر بگذارد، چگونه می توان آن را متوقف کرد.

علائم درد دندان عقل قبل از کشیدن

دندان های عقل (یا مولر سوم) درست در عقب دهان شما واقع شده اند. اکثر افراد چهار دندان عقل دارند، اما ممکن است شما کمتر از این داشته باشید، یا اصلاً هیچ کدام را نداشته باشید. همچنین، گرچه چندان شایع نیست، اما ممکن است بیش از چهار دندان عقل داشته باشید. در اینجا قصد داریم روی انواع مختلف دردهایی که آنها ایجاد می کنند و چگونگی تسکین آنها تمرکز کنیم. کشیدن دندان عقل دردناک است. دندان عقل می تواند باعث درد فک قبل و بعد از کشیدن شود.

دندان عقل برای بسیاری از افراد باعث ایجاد مشکل می شود و گاهی اوقات لازم است کشیده شوند. ممکن است درد ناشی از موارد زیر را تجربه کنید:

  • رویش- زمانی که دندان عقل از لثه بیرون می آید- این اغلب باعث بروز درد دندان عقل هنگام جویدن می شود.
  • نهفتگی- زمانی که یک دندان هنگام رویش به درستی قرار نمی گیرد و در نهایت به دندان های مجاور خود فشار وارد می کند.
  • پوسیدگی- این امر در دندان های مولر سوم که دسترسی به آنها دشوار است، شایع است.
  • عفونت- ناشی از نهفتگی جزئی یا پوسیدگی.
  • کشیدن دندان- درد ممکن است برای مدتی پس از کشیدن دندان ادامه یابد.
  • عارضه- برخی از مسائل پس از کشیدن دندان می تواند بسیار دردناک باشند.

علائمی که تجربه می کنید، هر چه که باشند، مطمئناً باید در معاینه بعدی خود، درد دهان را به دندانپزشک خود اطلاع دهید. آنها دهان شما را معاینه خواهند کرد تا علت درد را مشخص کنند، و ممکن است از عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس برای دیدن موقعیت هر دندان رویش نیافته یا نیمه روییده ای استفاده کنند.

حال بیایید نگاهی دقیق تر به درد دندان عقل و سایر علائم آن داشته باشیم. با این حال، قبل از شروع، چند توصیه سریع داریم.

اگر دندان درد در حال بدتر شدن است، در باز کردن دهان خود مشکل دارید، یا هر یک از علائم نهفتگی یا عفونت ذکر شده در زیر را دارید، باید یک نوبت اورژانسی از دندانپزشک بگیرید. اگر درد شدید دارید، در تنفس یا غذا خوردن مشکل دارید، یا تورم اطراف چشم ها، گلو یا گردن دارید، باید به جای منتظر ماندن برای ملاقات با دندانپزشک، به اورژانس مراجعه کنید.

درد ناشی از درآمدن دندان عقل چه حسی دارد؟

اگر هنوز هیچ یک از دندان های عقل شما نروییده اند، ممکن است از خود بپرسید که درد دندان عقل چگونه است؟ آیا دردی است که در نتیجه یک پوسیدگی داخل دهان خود احساس می کنید یا ناشی از رویش دندان عقل شما است؟

سه نوع اصلی درد ناشی از درآمدن دندان عقل وجود دارند:

  • درد فک: دندان عقل با شروع رویش ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه فک شود. وقتی دندان عقل شما در حال رشد است، احتمالاً درد آن را در قسمت عقب دهان خود احساس خواهید کرد و می تواند دندان های مولر شما را به سمت جلو هل دهد. اگر دندان های عقل شما ناهمراستا باشند، ممکن است متوجه شوید که باز کردن فک بدون درد دشوارتر است.
  • درد لثه: دندان های عقل شما در ادامه رشد خود، ممکن است از لثه بیرون بیایند و باعث ایجاد درد لثه خفیف تا قابل توجه شوند. علاوه بر درد، ممکن است متوجه شوید که بافت لثه شما در جایی که دندان عقل شما در حال بیرون آمدن است، قرمز و متورم شده است.
  • سردرد: دندان عقل بالایی با فشار وارد کردن به سینوس ها در حین رشد، می تواند باعث سردرد شود. این سردرد با درد فک و لثه متفاوت است و وقتی دندان های عقل بیرون می آیند ممکن است هر سه مورد را تجربه کنید یا هیچ یک را تجربه نکنید.

گرچه علت های مختلفی وجود دارند که رویش دندان عقل ممکن است باعث بروز درد شود، اما هر گونه درد ناشی از رویش طبیعی دندان عقل باید کاملاً خفیف باشد. شاید فقط یک درد مبهم شبیه درد دندان درآوردن نوزادان است. درد شدیدتر ممکن است نشانه مشکلی مانند نهفتگی یا عفونت باشد.

تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل
تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل

درد رویش دندان عقل چقدر طول می کشد؟

پس از چند هفته تجربه این درد، ممکن است این پرسش به ذهن شما خطور کند که درد ناشی از در آمدن دندان عقل چقدر طول می کشد. هر کسی بازه زمانی درد دندان عقل خود را دارد. درد رویش دندان عقل ممکن است قبل از ظاهر شدن هر گونه علائم خارجی دندان آغاز شود. سپس، ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد تا دندان عقل به طور کامل از لثه بیرون بیاید و در موقعیت صحیح خود رشد کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آبسه دندان

زمانی که تاج دندان در حال رویش است، داشتن احساس درد و حساسیت عادی است، بخصوص اگر بایت خود را روی آن ناحیه قرار دهید. هنگامی که با فشار از لثه بیرون آمد، به شرطی که نهفته نباشد، دیگر نباید درد داشته  باشد.

برخی از افراد تنها برای مدت نسبتاً کوتاهی درد ناشی از رویش دندان عقل خود را تجربه می کنند. برای دیگران، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. اگر این مورد برای شما صادق است، ممکن است بخواهید راه های طبیعی برای درمان درد خود بیابید، زیرا ادامه مصرف مسکن برای مدت زمان طولانی ایده آل نیست.

همچنین ممکن است دندان عقل هرگز بیرون نیاید، اما تقریباً بدون هیچ مشکلی زیر لثه باقی بماند و هیچ مشکلی برای دندان های دیگر ایجاد نکند. بنابراین فقط به این دلیل که شما دندان عقل بیرون نیامده دارید، لزوماً به این معنا نیست که در برخی مواقع باید با درد دندان های عقل دست و پنجه نرم کنید.

درد نهفته دندان عقل

یکی از منابع دیگر درد، دندان عقل نهفته است. دندان عقل نهفته می تواند باعث بروز درد و عفونت شود. زمانی که در فک شما فضای کافی برای رویش صحیح دندان ها وجود نداشته باشد، دندان عقل ممکن است با زاویه ای رشد کند که نهفته شود. آنها می توانند به طور کامل نهفته شوند (به این معنا که هنوز به طور کامل زیر لثه ها قرار دارند) یا تا حدی نهفته شوند (به این معنا که بخشی از دندان بیرون آمده است).

اگر دندان عقل شما با رویش نهفته شود، ممکن است باعث بروز درد در دندان های مجاور و فک شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که بخشی از دندان شما به داخل لثه فرو می رود، اما به نظر می رسد که خارج شدن آن از داخل لثه متوقف شده و همچنان درد دارد. دندانپزشک شما باید از عکس های رادیوگرافی با اشعه ایکس برای بررسی اتفاقاتی که در زیر در حال رخ دادن است استفاده کند.

چه دندان عقل نهفته درد داشته باشد یا نه، به دلیل پوسیدگی و درد احتمالی، ممکن است دندانپزشک شما تشخیص دهد که کشیدن بهترین گزینه است. حتی اگر دندان عقل صاف بیرون بیاید، می تواند به دندان های دیگر فشار وارد کند، به این معنا که به تدریج جلوی دهان شلوغ خواهد شد.

درد دندان عقل ناشی از عفونت

ممکن است از خود بپرسید که آیا تجربه کردن درد دندان عقل در حال رشد طبیعی است یا مشکلی بوجود آمده است. دندان های مولر سوم به راحتی می توانند عفونی شوند، یا به این دلیل که به درستی بیرون نیامده اند یا به این دلیل که تمیز کردن آنها دشوار است. اگر برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نتوانید درست به دندان های عقب دهان دسترسی پیدا کنید، این امر می تواند منجر به پوسیدگی دندان، بیماری لثه و در نهایت آبسه دندان شود.

درد ناشی از عفونت دندان عقل معمولاً شدید است. همچنین ممکن است لثه ای متورم و دردناک در اطراف دندان عقل خود داشته باشید، یا حتی مزه چرک را در اطراف دندان خود احساس کنید یا آن را مشاهده کنید. علاوه بر این، اگر درد دندان عقل شما با گلو درد همراه باشد، به احتمال زیاد ناشی از عفونت است. همچنین ممکن است به دلیل عفونی شدن غدد، درد دندان عقل را در گونه های خود تجربه کنید.

در تمام این موارد باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید. یک قرار ملاقات اورژانسی با دندانپزشک مشخص کنید تا دندانپزشک شما تشخیص دهد که چه مشکلی پیش آمده است و درمان را هر چه سریع تر آغاز کند.

چگونه درد ناشی از در آمدن دندان عقل را تسکین دهیم؟

بیرون آمدن دندان عقل می تواند بسیار دردناک باشد. اگر به این فکر می کنید که چگونه بدون مراجعه به دندانپزشک از درد دندان عقل خلاص شوید، می توانید برخی از داروهای خانگی خاص را برای کاهش التهاب و درد دندان امتحان کنید. با این حال، اگر دندان شما مدام درد می کند، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید. آنها بررسی خواهند کرد که چه چیزی باعث بروز درد شده است، و اگر برای آن باید کاری انجام شود، آن کار چیست.

در صورت بروز عفونت، دندانپزشک ممکن است ابتدا آنتی بیوتیک و مسکن تجویز کند. اگر عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس احتمال نهفتگی یا عوارض را نشان دهد، دندانپزشک شما ممکن است قبل از احساس درد، دندان را بکشد.

این یک نوع درمان پیشگیرانه درد دندان عقل است و باعث توقف درد و جلوگیری از بروز عفونت بیشتر یا مشکلات دیگر می شود.

تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل
تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل

دارو برای درد دندان عقل

بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین دارو برای تسکین درد دندان عقل، ایبوپروفن است، زیرا خواص ضد التهابی دارد. استامینوفن، ماده فعال موجود در تیلنول نیز می تواند مؤثر باشد.

مصرف ایبوپروفن و پاراستامول، هر دو به عنوان داروی درد دندان عقل با هم، تا حداکثر دوز هر یک، بی خطر است. احتمالاً باید منتظر بمانید تا ببینید که آیا پس از مصرف یکی یا دیگری دندان هایتان همچنان درد دارند یا خیر. گفته می شود، اگر اینقدر درد دارید و هنوز به دندانپزشک مراجعه نکرده اید، نباید برای مراجعه به دندانپزشک تعلل کنید.

اگر در اطراف دندان عقل درد لثه دارید، ممکن است با درمان بی حسی موضعی مانند اوراژل یا آنبسول تسکین بیشتری پیدا کنید.

در صورتی که درد طبیعی رشد را تجربه می کنید، می توانید از درمان های خانگی برای کنترل درد استفاده کنید تا زمانی که بیرون آمدن دندان عقل شما تمام شود یا آنها را بکشید.

درمان های خانگی برای درد دندان عقل

اگر ترجیح می دهید از یک درمان طبیعی برای تسکین درد دندان عقل استفاده کنید، آب نمک و روغن میخک هر دو مؤثر هستند.

میخک دارای خواص ضد باکتری، بی حس کنندگی و ضد التهابی است. برای تسکین سریع می توانید روغن میخک رقیق شده را مستقیماً روی ناحیه دردناک بمالید. دهانشویه آب نمک نیز روشی مؤثر برای از بین بردن باکتری ها و کاهش هرگونه تورم و درد است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  طول عمر درمان ریشه یا پر کردن دندان

یکی دیگر از راه حل های ساده برای درد دندان عقل این است که یک کمپرس سرد روی فک خود، در جایی که درد می کند، قرار دهید. این به کاهش تورم و بی حس کردن ناحیه ای که به خاطر دندان عقل شما درد دارد کمک می کند.

چگونه درد دندان عقل را در دوران بارداری تسکین دهیم؟

ممکن است در دوران بارداری مشکلات شدیدی را با درد دندان عقل تجربه کنید، زیرا تغییرات هورمونی در دهان، آن را مستعد ابتلا به بیماری های لثه و عفونت می کند.

اگر قصد باردار شدن دارید، بهتر است ابتدا یک چکاپ دندانپزشکی انجام دهید تا دندانپزشک شما بتواند مشکلات احتمالی که باید از قبل با آنها برخورد شود، را بررسی کند. دندانپزشکان معمولاً در صورت امکان از انجام فرایندهایی مانند پر کردن و کشیدن دندان در دوران بارداری اجتناب می کنند.

چرا درد دندان شب ها بدتر می شود؟

دلایل زیادی وجود دارند که چرا درد دندان عقل شما ممکن است در شب بدتر شود. علل آن می تواند شامل هر چیزی باشد، از درد دندان عقل ناشی از آبسه گرفته تا درد دندان عقل در فک و گوش در اثر فشار دادن یا ساییدن دندان ها روی یکدیگر (دندان قروچه). سعی کنید هنگام خواب سر خود را بالا قرار دهید تا مقداری از فشار را کاهش دهید و مانند هر دندان درد دیگری، به دنبال کمک تخصصی باشید.

درد بعد از جراحی کشیدن دندان عقل

بهترین چیز برای درد دندان عقل ناشی از نهفتگی یا عفونت، اغلب کشیدن دندان است. اگر دندانپزشک شما مشاهده کند که رها کردن دندان در جای خود ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند، آنها کشیدن آن را توصیه خواهند کرد.

متخصصان بهداشت دهان و دندان چه نقشی در مبارزه با بحران مواد مخدر دارند؟

بیماران در حین کشیدن دندان عقل خود، به دلیل استفاده از بی حس کننده ها هیچ دردی نخواهند داشت، اما تجربه کردن احساس ناراحتی در ناحیه آسیب دیده، پس از تقریباً هر نوع جراحی، طبیعی است. مواد مخدر مانند اکسی کونتینOxyContin  و ویکودینVicodin  مدت ها است که برای تسکین درد پس از جراحی برای بیماران دندان عقل تجویز می شود و داروها کار خود را انجام می دهند.

اما استفاده منظم از این داروهای تجویز شده می تواند تحمل و وابستگی شما را افزایش دهد و در برخی موارد مصرف طولانی مدت می تواند منجر به اعتیاد شود. ممکن است مواد مخدر بهترین گزینه برای همه نباشند.

از آنجا که نوجوانان درصد زیادی از افرادی را تشکیل می دهند که به کشیدن دندان عقل نیاز دارند، برخی از دندانپزشکان شروع به ارائه یک گزینه تسکین درد کرده اند، که اعتیادآور نیست. این دارو اکسپرلExparel  نام دارد و حاوی نوعی بی حس کننده موضعی است که فقط ناحیه جراحی را درمان می کند.

یک دوز تجویز شده در حین جراحی قبل از از بین رفتن اثر داروی بی حسی شروع به کار می کند و تا ۷۲ ساعت تسکین درد ایجاد می کند که می تواند با مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن پیگیری یا تکمیل شود. همه از این گزینه جایگزین اطلاعات ندارند، اما با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این گزینه برای شما در دسترس است یا خیر.

آیا کشیدن دندان عقل درد خواهد داشت؟ خوشبختانه خیر. به لطف بی حس کننده های موضعی یا عمومی، کشیدن دندان عقل به خودی خود، در آن لحظه دردی ندارد. در حقیقت، شما باید بلافاصله پس از جراحی احتیاط کنید، زیرا هنوز تحت تأثیر داروی بی حس کننده هستید و ممکن است دردی احساس نکنید که نشان دهنده این باشد که مشکلی پیش آمده است!

متأسفانه، درد لزوماً به همین جا ختم نمی شود. کشیدن دندان مولر سوم به دلیل اندازه و موقعیت دندان ها می تواند بسیار پیچیده باشد، و این اغلب پس از فرایند منجر به بروز تورم، ناراحتی و درد در جایی می شود که قبلاً دندان عقل قرار داشته است.

درد دندان عقل بعد از کشیدن چه مدت طول خواهد کشید؟

بعد از از بین رفتن اثر داروی بی حس کننده، خود محل کشیدن برای چند روز احساس درد خواهد داشت. میزان بهبودی به بزرگی زخم شما و نیاز آن به بخیه بستگی خواهد داشت. دندانپزشک شما ممکن است یک دوره آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از بروز عفونت برای شما تجویز کند و یا مسکن در اختیار شما قرار دهد یا بهترین مسکن های بدون نسخه برای تسکین درد دندان عقل را به شما معرفی کند.

در اینجا به بیان چند نکته اساسی برای به حداقل رساندن درد پس از کشیدن دندان عقل می پردازیم:

  • تا حد امکان استراحت کنید و از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • با انگشتان یا زبان خود به زخم دست نزنید یا به آن ضربه نزنید.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های سرد یا داغ اجتناب کنید.
  • سیگار کشیدن احتمال عفونت و درد بعد از کشیدن دندان عقل را افزایش خواهد داد، پس چند روزی کشیدن سیگار را کنار بگذارید.
  • از خوردن نوشیدنی ها با نی خودداری کنید.
  • مشروب نخورید.
  • اگر از دهانشویه یا آب نمک برای شستشو استفاده می کنید، این کار را به آرامی انجام دهید.
  • اطراف محل کشیدن دندان را با دقت مسواک بزنید.

در نهایت، و مهمتر از همه، توصیه های دندانپزشک خود برای محافظت از زخم و لخته خونی که در داخل آن ایجاد می شود را به دقت دنبال کنید. اگر لخته خون سست شود، درد شدیدی را از استخوانی که بدون پوشش مانده است تجربه خواهید کرد. این وضعیت، که تحت عنوان “حفره خشک” شناخته می شود، به مراقبت های دندانی بیشتری نیاز دارد.

حتی پس از اینکه لثه شما به خوبی در مسیر بهبود قرار داشته باشد، پس از کشیدن دندان عقل ممکن است همچنان درد عصبی را تجربه کنید، بخصوص اگر این یک فرایند پیچیده باشد. ترمیم آسیب وارد شده به اعصاب توسط بدن شما زمان می برد و چندین ماه طول خواهد کشید تا استخوان فک شما رشد کند و حفره ای که درون آن ریشه دندان قرار داشته است را پر کند.

اگر احساس می کنید در روزهای بعد از کشیدن دندان درد شما در حال افزایش است، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاشت ایمپلنت یا درمان ریشه؟ بخش اول
تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل
تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل

بعد از کشیدن دندان عقل چگونه احساس بهتری داشته باشیم؟

در واقع، درمان های درد پس از کشیدن دندان عقل بسیار شبیه به گزینه های قبلی شما است. تفاوت اصلی این است که باید با احتیاط بیشتری با محل کشیدن برخورد کنید. دندانپزشک شما یک مسکن بدون نسخه را توصیه خواهد کرد و نکاتی را در مورد نحوه خوردن و خوابیدن بعد از کشیدن دندان عقل ارائه خواهد داد.

چه مدت بعد از کشیدن دندان عقل درد خواهم داشت؟

درد ناشی از کشیدن دندان عقل برای همیشه طول نمی کشد، اما دانستن اینکه چه انتظاری باید داشته باشید و چگونه باید آماده شوید، می تواند به نحوه مدیریت دوره پس از انجام این فرایند کمک کند. در صورت امکان، ۱ یا ۲ روز بعد از کشیدن دندان عقل به روش جراحی، از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید. پس از کشیدن دندان عقل، معمولاً از زمانی که اثر داروی بی حسی از بین می رود تا حدود سه روز بعد، لثه ها درد دارند. با این حال، گاهی اوقات درد ممکن است به مدت ۵ تا ۷ روز، یا حتی چند هفته پس از کشیدن باقی بماند.

همانطور که قبلاً گفتیم، داروهای مسکن مانند ایبوپروفن به تسکین درد و ناراحتی دندان عقل کمک خواهند کرد. سایر درمان های خانگی شامل تهیه دهانشویه حاوی یک فنجان آب گرم با یک قاشق غذاخوری نمک است. محلول را (به آرامی!) به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بچرخانید سپس تف کنید و تکرار کنید؛ روی قسمت بیرونی فک خود، که در آن ناحیه درد دارید، یخ قرار دهید؛ و از مصرف خوراکی های شیرین یا سفت خودداری کنید.

به عنوان یک جمع بندی سریع، جدول زیر یک نمای کلی از نحوه متوقف کردن درد قبل و بعد از کشیدن دندان عقل است:

علت درد درمان گزینه های تسکین درد
رشد دندان عقل اگر به درستی رشد کند هیچ درمانی نیاز نیست، فقط صبر کنید. مسکن ها و دیگر درمان های خانگی
نهفتگی اگر دردناک باشد یا دندان های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد، کشیده می شود. مسکن ها و سایر درمان های خانگی به عنوان یک اقدام موقت
عفونت آنتی بیوتیک ها برای مبارزه با عفونت؛ کشیدن به عنوان آخرین راه حل مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک یا بدون نسخه
کشیدن دندان در حین بهبود زخم مراقب باشید مسکن ها و دیگر درمان های خانگی

آیا باید با دندانپزشک تماس گرفت؟

اگر در حالی که دندان عقل شما در حال رشد است با دارو و درمان های خانگی احساس بهتری دارید، احتمالاً لازم نیست نگران باشید. تا زمانی که این درد روی زندگی شما تأثیری نداشته باشد، می توانید تا معاینه بعدی خود صبر کنید تا با دندانپزشک صحبت کنید. هنگامی که درد شما شدیدتر است و علائم نهفتگی یا عفونت دارید، باید خیلی زود به دندانپزشک مراجعه کنید تا از مراجعه به اورژانس اجتناب کنید.

اگر فکر می کنید باید با دندانپزشک تماس بگیرید، منتظر نمانید!

پس از انجام این فرایند، مطمئناً برای چند روز کمی درد خواهید داشت. این کاملاً طبیعی است، اما اگر درد از حدود ۵ تا ۷ روز پس از کشیدن دندان عقل آغاز شود، نگرانی بیشتر خواهد شد. در این مرحله هنوز هم می تواند درد را بهبود داد، اما اگر درد به طور فزاینده ای شدید باشد و دارو نتواند آن را تسکین دهد، می تواند یک عفونت جدی یا آبسه باشد.

به غیر از افزایش درد، علائم دیگر عوارض بعد از کشیدن دندان عقل وجود دارند. اگر خونریزی را تجربه کردید که متوقف نشد، تب و یا تورم ادامه داشتند، یا طعم بدی داخل دهان داشتید، مشکلی وجود دارد. در این صورت باید فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید.

نتیجه گیری

اگر درد دارید و هنوز به دندانپزشک خود مراجعه نکرده اید، بهتر است این کار را انجام دهید. دلایل مختلفی برای درد دندان عقل وجود دارد، که برخی از آنها به مداخله پزشکی نیاز دارند.

در حالی که منتظر ملاقات با دندانپزشک خود هستید- یا اگر آنها قبلاً تأیید کرده اند که درد فقط ناشی از دندان عقلی است که در حال بیرون آمدن از لثه است- بهترین شکل تسکین درد دندان عقل احتمالاً ایبوپروفن، استامینوفن یا یک داروی مسکن موضعی است. همچنین درمان های خانگی مختلفی وجود دارند که می توانید آنها را امتحان کنید. روغن میخک یکی از مؤثرترین آنها است.

برای کاهش درد پس از کشیدن دندان عقل، دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال کنید، که ممکن است شامل مصرف مسکن و استفاده از آب نمک باشد.

تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل
تسکین درد بعد از کشیدن دندان عقل

پرسش های متداول در مورد درد دندان عقل

آیا دندان عقل می تواند باعث سردرد شود؟

آری. سردرد یکی از چندین راه است که ممکن است درد دندان عقل را احساس کنید. اگر دندان عقل شما باعث درد لثه، درد فک یا سردرد شما شود، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها بهتر می دانند که درد دندان عقل را چگونه درمان کنند و آیا به جراحی نیاز دارید یا خیر.

آیا کشیدن دندان عقل درد دارد؟

کشیدن دندان عقل درد ندارد. با این حال، بعد از بین رفتن اثر ماده بی حسی، محل کشیدن دندان برای چند روز احساس درد می کند، بنابراین حتماً دستورالعمل های مراقبتی مناسب را دنبال کنید. این درد اغلب برای جلوگیری از عوارض ناشی از دندان عقل کشیده نشده ارزش دارد.

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟

سطوح درد در حدود ۷۲ ساعت پس از جراحی به اوج خود خواهد رسید، اما پس از آن همه چیز باید شروع به بهبود کند. اکثر افراد در هفته اول، یا در صورت کشیدن دندان های بیشتر، درد را تجربه خواهند کرد. به احتمال زیاد در بیشتر هفته اول، درد را تجربه خواهید کرد، و حتی اگر هر چهار دندان خود را به طور همزمان بکشید، ممکن است تا دو هفته بعد آن را تجربه کنید.

آیا درمان خانگی برای درد ناشی از دندان عقل نهفته یا عفونی وجود دارد؟

درمان های خانگی می توانند به کاهش موقت درد دندان عقل شما کمک کنند. با این حال، اگر علائم شما باعث می شوند فکر کنید دندان عقل شما نهفته یا عفونی شده است، فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید.

۲/۵ (۱ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: