چه عواملی روی هزینه درمان ریشه تأثیر دارند؟

شنیدن اینکه نیاز به درمان ریشه دارید، احتمالاً یکی از ترسناکترین چیزهایی است که وقتی به دندانپزشک مراجعه می کنید می توانید شنیده باشید. درمان ریشه درمانی است که مستلزم اصلاح و ترمیم دندان آسیب دیده بیمار است. ممکن است دندان نیازمند درمان ریشه (عصب کشی) درد داشته باشد یا نداشته باشد ولی غالباً با درد همراه هست و نگرانی از هزینه های آن هم از سویی دیگر بر هراس و اضطراب افراد می افزاید.اگر درمان ریشه (عصب کشی) داشته اید، می دانید که این درمان هزینه ای علاوه بر هزینه ترمیم تاج بهمراه دارد. خواه دندانپزشک عمومی این درمان را برای شما انجام دهد، یا شما را به متخصص درمان ریشه (اندودنتیست) ارجاع دهد، نیازمند هزینه های خاصی هستند که به میزان آسیبی که به دندان وارد شده است بستگی دارند.

درمان اورژانسی ریشه پر هزینه است، به همین دلیل توصیه می شود به طور منظم، حداقل دو مرتبه در سال برای چکاپ های دندانی مراجعه نمایید تا هر گونه مشکل احتمالی، پیش از شدید شدن شناسایی و درمان شوند. با این حال، در صورتی که دندان دردناک شما نیاز به درمان ریشه داشته باشد، در درمان آن کوتاهی نکنید. باید بدانید درمان ریشه چقدر هزینه دارد و این هزینه ها بر اساس چه عواملی ممکن است متفاوت باشند. در این مقاله قصد داریم به بیان عواملی بپردازیم که می توانند در نهایت روی هزینه درمان ریشه تأثیر داشته باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آنچه باید در مورد کشیدن دندان بدانید

 

 

هزینه عصب کشی تهران
هزینه عصب کشی تهران

محل دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مقدار واقعی هزینه ها برای درمان ریشه ممکن است تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند. چرا این هزینه ها اینقدر متفاوت هستند؟ بر اساس انجمن اندودنتیستهای های آمریکا، یکی از مهم ترین عوامل، محل دندانی است که نیاز به اصلاح و ترمیم دارد. در صورتی که دندان حفره دار شما از جمله دندان های جلو است، معمولاً هزینه کمتری در بر خواهد داشت. زیرا دندان های جلو معمولاً یک ریشه دارند و دسترسی و دید دندانپزشک به مسبت راحت تر هست. دندان های خلفی و رو به عقب (مولرها) می توانند سه ،چهار یا حتی بیشتر، کانال ریشه داشته باشند.

و این بدین معناست که دندانپزشک باید کار بیشتری و دقیق تری روی دندان شما انجام دهد، علاوه بر اینکه دسترسی و دید محدودی به این دندانها وجود دارد و ریشه ها پیچیدگی آناتومیک خاصی داشته و دقت بیشتری را میطلبد و در نتیجه هزینه درمان آنها بیشتر خواهد بود.منطقه و شهری که در آن زندگی می کنید نیز می تواند روی تعیین هزینه ها تأثیر داشته باشد که در تمام کشورهای دنیا نیز همینطور هست و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

هر چه زودتر برای درمان اقدام کنید بهتر است

چرا که تاخیر در انجام درمان ممکن است سبب تخریب بیشتر دندان شده و هزینه ها را افزایش دهد یا حتی ممکن است شرایط دندان به گونه ای باشد که دیگر قابل نگهداری نبوده و کشیده شود.

عامل دیگری که روی هزینه درمان ریشه تأثیر دارد میزان پوسیدگی و تخریب دیواره های حفره پوسیدگی دندان. است و اینکه برای ترمیم دندان عفونی چه کارهایی لازم است انجام شود. اگر به محضی که متوجه حساسیت دندان خود شدید به دندانپزشک مراجعه کنید، احتمالاً عفونت شدید نخواهد بود و ایجاد حفره، دسترسی، و پر کردن آن برای دندانپزشک راحت تر خواهد بود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  پری کرونیت چیست و چه درمان هایی دارد؟

با این حال، اگر برای مراجعه به دندانپزشک زمان زیادی صبر کنید، ممکن است گسترش پوسیدگی یا عفونت شدید شود. ممکن است در اثر تعلل در مراجعه و ترمیم پوسیدگی، چیزی که به راحتی و با یک پر کردن ساده دندان حل می شد، حتی به روکش (کراون) دندان هم نیاز پیدا کند، که خود باعث افزایش هزینه ها خواهد شد. اگر خرابی دندان شما آنقدر زیاد باشد که نیاز به کشیدن داشته باشد، بیشترین هزینه را متحمل خواهید شد؛ چون نه تنها باید برای کشیدن دندان هزینه بپردازید، بلکه دریافت ایمپلنت یا بریج نیز همراه با هزینه خواهد بود.

 

هزینه عصب کشی تهران
هزینه عصب کشی تهران

درمان مجدد دندانی که قبلاً عصب کشی شده است

در نهایت، اگر  دندانی دارید که قبلاً درمان ریشه(عصب کشی) شده است، درمان مجدد آن هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. با توجه به اینکه لازم است دندانپزشک برای دسترسی به قسمت عفونی دندان، درون آن حفره ایجاد کند، مجدداً حفره ایجاد شده روی تاج باید ترمیم شود و نیاز به روکش دندان هم ممکن است وجود داشته باشد،(علیرغم اینکه دندان مذکور قبلاً ترمیم شده بوده است .

به همین دلیل است که معمولاً هزینه درمان مجدد ریشه بیشتر است،  اگر این همان دندانی باشد که قبلاً با آن مشکل داشته اید، برای پرهیز از این شرایط، عادات بهداشت دهانی خوبی را اتخاذ کنید و با خمیر دندان فلوراید مسواک بزنید و نخ دندان را برای پاکسازی نواحی بین دندانها استفاده کنید تا دندان ها را کاملاً تمیز و پاکیزه نگهداشته  و به محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی ها نیز کمک کنید. این کار به استحکام مینای دندان کمک می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  لق شدن دندان های شیری: آنچه والدین باید بدانند

 

 

هزینه عصب کشی تهران
هزینه عصب کشی تهران

عصب کشی دندان در تهران چقدر هزینه در بر دارد؟

میزان مهارت و تخصص دندانپزشک و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرند در میزان هزینه درمان موثر هست. بطور مثال در صورتیکه از میکروسکوپ و دستگاه لیزر که هر دو از تجهیزات گرانقیمت یک مطب دندانپزشکی بشمار میروند استفاده شودممکن است هزینه های درمان را افزایش دهد.

انتظار داشته باشید که هزینه درمان ریشه شما، بدون بیمه خدمات دندانپزشکی، به طور میانگین حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار هزینه داشته باشد. (حدود ١٠ تا ٢٠ برابر کمتر از میانگین جهانی !) تخمین زدن هزینه ها بدون در نظر گرفتن شرایط خاص هر بیمار دشوار است اما این اطلاعات می توانند کمک کننده باشند. درمان ریشه اغلب شامل چند مرحله است. این عوامل روی هزینه های درمان ریشه تأثیر می گذارند:

  • انتخاب دندانپزشک یا متخصص درمان ریشه.
  • هزینه های مشاوره و تصویر رادیوگرافی.
  • بی حس کننده ها یا داروهایی که برای پیشگیری یا درمان عفونت های دندان تجویز می شوند.
  • محل دندانی که نیاز به درمان ریشه دارد: هزینه عصب کشی دندان های جلو به خاطر تعداد ریشه ها یا کانال های آنها، کمتر از دندان های عقب است.
  • میزان آسیب.
۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: