شرایط کاشت ایمپلنت دندان

آیا من گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستم؟

بسیاری از افراد بزرگسال یک یا چند دندان دائم خود را از دست داده اند، اما نمی دانند تأثیر منفی و مخرب آن خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنند…متأسفانه داشتن فاصله بین دندان ها می تواند روی اعتماد به نفس، فرصت های اجتماعی و برداشت دیگران از شما تأثیر منفی داشته باشد. علاوه بر این، اگر با از دست رفتن و افتادن دندان هیچ اقدامی نکنید و آن را به حال خود رها کنید دندان های باقی مانده در دهان جابجا خواهند شد، استخوان و لثه تخریب خواهند شد، و فرم صورت تغییر خواهد کرد.

اگر به جای اینکه چند سال صبر کنید فوراً یک جایگزین برای دندان از دست رفته قرار دهید، می توانید از نیاز به درمان های پر هزینه تر در آینده پیشگیری کنید. بسیاری از بیماران متوجه می شوند که کاشت ایمپلنت سرمایه گذاری است که ارزش انجام شدن دارد، زیرا با نرخ موفقیت ۹۰ تا ۹۵ درصد یکی از موفق ترین فرایندهای موجود دندانپزشکی است.

داشتن چه شرایطی برای دریافت ایمپلنت ضروری است؟

عوامل بسیاری هستند که در موفقیت کاشت ایمپلنت نقش دارند. فاکتورهایی که معمولاً دندانپزشک قبل از کاشت ایمپلنت مد نظر قرار می دهد عبارتند از:

شرایط کاشت ایمپلنت دندان
شرایط کاشت ایمپلنت دندان

 

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کیست های دندان

برخوردار بودن از تراکم کافی استخوان

از آنجا که ایمپلنت های دندانی با استخوان فک جوش می خورند تا تکیه گاه محکمی برای دندان باشند، حجم و کیفیت کافی استخوان یکی از مهمترین ضروریات برای موفقیت ایمپلنت های دندانی است. معمولاً کودکان شرایط لازم برای دریافت ایمپلنت های دندانی را ندارند زیرا استخوان های آنها به اندازه کافی رشد نکرده اند. پیوند استخوان یا مینی ایمپلنت ها معمولاً برای بیمارانی انتخاب می شوند که از حمایت کافی استخوان ها برخوردار نیستند.

سلامت عمومی مناسب

از آنجا که کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی دارد، مهم است که فرد از سلامت کافی برخوردار باشد. افرادی که سیگار می کشند، نوشیدنی الکلی مصرف می کنند، یا مبتلا به دیابت هستند، معمولاً نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت در آنها پایین تر است زیرا این شرایط می توانند سطح سلامت بدن را پایین بیاورند، که می تواند روی روند بهبود بافت اطراف ایمپلنت کاشته شده تأثیر بگذارد.

لثه های سالم

داشتن لثه های سالم برای حمایت از ایمپلنت جدید که با استخوان فک جوش می خورد ضروری است. بیمارانی که احتمال خطر بیماری پریودنتال (لثه) در آنها بالاتر است، اغلب با شکست ایمپلنت های دندانی مواجه می شوند.

پایبندی به سلامت دهان

ایمپلنت های دندانی به بهداشت فوق العاده دندان ها نیاز دارند. پایبند بودن به کارهای بهداشتی روزانه دهان و دندان مانند مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، در کنار مراجعه منظم و دوره ای به دندانپزشک حیاتی است. به خاطر داشته باشید که این عادات بهداشتی برای حفظ سلامت و استحکام دندان های طبیعی نیز مهم هستند.

نداشتن عاداتی مانند دندان قروچه

اگر با مشکلی مانند براکسیسم یا دندان قروچه (فشردن و ساییدن دندان ها روی یکدیگر) مواجه هستید، به دندانپزشک یا متخصص کاشت ایمپلنت خود مراجعه نمایید، زیرا تحقیقات نشان داده اند که این مشکلات می توانند نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش دهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  سرطان دهان و درمان های آن
شرایط کاشت ایمپلنت دندان
شرایط کاشت ایمپلنت دندان

آیا در طول بارداری می توان کاشت ایمپلنت انجام داد؟

معمولاً دندانپزشک ها زنان باردار را به پیگیری مراقبت های پیشگیرانه برای سلامت دهان تشویق می کنند، از جمله جرمگیری و پاکسازی و معاینات منظم. فرایندهای انتخابی مانند کاشت ایمپلنت های دندانی را می توان پس از سه ماهه نخست انجام داد، اما، اکثر جراحان دهان و دندان ترجیح می دهند بیمار تا پس از پایان دوران بارداری خود صبر کند.

چرا باید برای کاشت ایمپلنت تا پایان بارداری صبر کرد؟

پس از پایان سه ماهه نخست بارداری، به مادر مجوز انجام درمان های دندانپزشکی مانند پر کردن دندان، درمان ریشه (عصب کشی)، و روکش کردن دندان داده می شود. مطالعات حاکی از این هستند که داروهای بی حس کننده موضعی در طول دوران بارداری کاملاً بی خطر هستند. با این حال، از آنجا که کاشت ایمپلنت های دندان اغلب به بی حس کننده های قوی تری نیاز دارد، می تواند برای مادر باردار یا جنین او خطرناک باشد. علاوه بر این، برخی فرایندها به تصویر رادیوگرافی با اشعه ایکس نیاز دارند، که یکی از کارهایی است که معمولاً انجمن دندانپزشکان آمریکا مادران باردار را طی سه ماهه نخست بارداری از انجام آن منع می کند.

کاشت ایمپلنت در طول بارداری

با رسیدن به سه ماهه دوم بارداری، با برنامه ریزی و مشاوره می توانید برای کاشت ایمپلنت اقدام نمایید. در این مرحله از بارداری، اشعه ایکس بی خطر است و بر اساس تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس می توان سلامت استخوان فک و برخورداری از تراکم کافی استخوان یا نیاز به پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت را بررسی نمود.

در طول مدتی که در انتظار جراحی کاشت ایمپلنت دندانی هستید، به خاطر خود و جنین، باید بهداشت دهان و دندان های خود را حفظ کنید. این مراقبت ها شامل مسواک زدن و کشیدن نخ دندان هستند. مراجعه منظم برای چکاپ و جرمگیری تخصصی دندان ها نیز توصیه می شود، زیرا به دندانپزشک شما اجازه می دهد سلامت دهان شما را تحت نظر داشته باشد و از پیشرفت مشکلات پیشگیری نماید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ویتامین D و K2 رمز موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی
شرایط کاشت ایمپلنت دندان
شرایط کاشت ایمپلنت دندان

آیا بیماران دیابتی شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندانی را دارند؟

کاشت ایمپلنت در بیماران دیابتی مانعی ندارد، اما اگر شما دیابت دارید باید بدانید خطر شکست کاشت ایمپلنت در شما بالاتر از افراد دیگر است. افرادی که دیابت آنها به خوبی کنترل شده است کاشت ایمپلنت خوبی دارند. نرخ شکست ایمپلنت های دندانی در افراد مبتلا به دیابت تقریباً بالاتر است زیرا روند بهبود زخم جراحی ایمپلنت در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ مدت بیشتری طول می کشد. علاوه بر این، این افراد بیشتر در معرض خطر عفونت هستند، و از آنجا که عفونت هایی مانند عفونت های لثه در افراد  دیابتی بسیار شایع هستند، خطر شکست ایمپلنت دندانی در آنها ده برابر می شود که می تواند منجر به بروز مشکلات دیگری شود.

با این حال، پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته حاکی از آن است که میزان موفقیت جراحی کاشت ایمپلنت با روش های جدید، نسبت به قبل بالاتر رفته است. در حال حاضر، چه افرادی که دیابت آنها تحت کنترل است و چه کسانی که دیابت آنها تحت کنترل نیست، شانس موفقیت کاشت ایمپلنت در آنها به اندازه افراد غیر دیابتی است، با این تفاوت که افرادی که بیماری آنها کاملاً تحت کنترل نیست، قبل از قرار گرفتن دنچر یا روکش روی ایمپلنت به مدت زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

 

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: