مراقبت های بعد از انجام درمان ریشه

فواید عصب کشی یا درمان ریشه دندان

هنگامی که یک دندان در دهان خود دارید که بافت‌های عصبی آن به علت عفونت یا پوسیدگی از بین رفته باشد، راه حلی که بتوانید آن را برای بقیه عمر خود را حفظ کنید این است که به درمان ریشه (عصب کشی دندان) پناه ببرید. با نگه داشتن دندان طبیعی خود، می‌توانید از نیاز به دندان مصنوعی اجتناب کنید، هماهنگی دندان‌هایتان را حس کنید، و از مسائل و مشکلاتی که برای دندان ها به وجود می‌آیند جلوگیری کنید. برای حفظ عملکرد مناسب، دندان‌ها لزوماً نیازی به عصب ندارند و به همین دلیل می‌توان از طریق شیوه‌های درمانی مانند عصب کشی دندان مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کرد.
عصب کشی دندان چندان فرآیند سختی نخواهد داشت و اگر با اندودنتیست خود هماهنگ باشید، می‌توانید با کمترین دردسر ممکن از این مرحله نیز عبور کنید. ما در این مطلب قصد داریم یک نگاه گذرا به فرایند درمان ریشه دندان و عصب کشی آن داشته باشیم و برخی از نکاتمهم و تاثیرگذار در انجام بهتر آن را ذکر کنیم. پس با ما همراه باشید!

مراقبت های بعد از انجام درمان ریشه (عصب کشی)
مراقبت های بعد از انجام درمان ریشه (عصب کشی)

کلیات انجام درمان ریشه (عصب کشی) دندان

روش عصب کشی دندان را می‌توان در یک یا چند جلسه دیدار با اندودنتیست خود انجام داد. در وهله اول یک بی حسی موضعی برای از بین بردن درد منطقه آلوده انجام خواهد شد. در مرحله بعد برای دسترسی به ریشه دندان، در سطح آن یک سوراخ ایجاد می‌شود. هنگامی که منطقه آسیب‌دیده قابل دیدن باشد، دندانپزشکی با استفاده از تجهیزات مخصوص خود اقدام به تخلیه پالپ یا بافت عصبی دندان کرده و داخل آن را به طور کامل تمیز می‌کند. حفره به وجود آمده در جریان عصب کشی دندان توسط مواد پرکننده پر می‌شود و در نهایت ممکن است به شما توصیه شود که روند درمانی خود را با قرار دادن یک تاج دندان به پایان برسانید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علل بروز درد دندان پس از درمان ریشه
مراقبت های بعد از انجام درمان ریشه (عصب کشی)
مراقبت های بعد از انجام درمان ریشه (عصب کشی)

 

پس از انجام عصب کشی دندان، باید مطمئن باشید که دستورالعمل های دندان پزشک خود را به طور دقیق دنبال می‌کنید. مراقبت مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است و به همین دلیل معمولاً ۶ نکته اساسی برای مراقبت از ریشه دندان به شما صورت می‌گیرد. این ۶ نکته مهم عبارتند از:

• دستورالعمل‌ها را به همان شکلی که به شما گفته شده است انجام دهید: شما از قبل می دانید که آلوده شدن دندان و عفونت آن تا چه اندازه می‌تواند دردناک باشد. بنابراین، هر گونه دارو یا آنتی بیوتیک تجویز شده به عنوان دستورالعمل به منظور جلوگیری از عفونت بیشتر به شما رسیده باشد، باید مصرف کنید و از انجام روش های خودسرانه بپرهیزید.

• به سطح درد خود توجه داشته باشید: درد و ناراحتی هایی که بعد از عصب کشی دندان احساس می‌شود معمولاً می‌توان با داروهای آنتی بیوتیک و داروهای مسکن معمولی از بین برد. با این حال، در نظر داشته باشید که اکثر افراد ممکن است برای مدت کوتاهی درد را تجربه کنند؛ اما، اگر میزان این درد شدید باشد، باید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

• منطقه تحت درمان را تمیز نگه دارید: در جریان عصب کشی دندان باید اطمینان حاصل کنید که دندان و لثه‌های شما بسیار تمیز هستند و از رسیدن هرگونه آلودگی به آنها جلوگیری کنید. باید توجه داشته باشید که این روند را تا اندازه ای ادامه دهید که به یک برنامه مرتب برای شما تبدیل شود و در زندگی روزانه خود از آن استفاده کنید.

• مراقب باشید که بر روی دندانهای عفونت خود فشار وارد نکنید: دندان های هر شخص منحصر به فرد هستند، مطمئن شوید که فشار بیش از حد از طریق جرم گیری یا مسواک زدن سخت به آنها وارد نمی‌کنید. همچنین ممکن است بخواهید که در طول شب از یک گارد محافظ برای دندان‌های خود استفاده کنید. همچنین سعی نکنید که از غذاهای جویدنی و چسبنده برای مدت مشخصی استفاده کنید.

• از برخی غذاهای خاص اجتناب کنید: هرگونه مواد غذایی که سخت، چسبنده و یا ترد باشد باید برای مدت زمان مشخصی بعد از عصب کشی دندان کنار گذاشته شود. علاوه بر این، ممکن است دندان‌ها به طور موقت به غذاهای بسیار گرم یا بسیار سرد حساس باشند. به همین دلیل سعی کنید از غذاهای با دمای متوسط و یا دمای اتاق مانند ساندویچ‌های نرم استفاده کنید.

• حتماً به سراغ تاج دندان بروید: دندان‌هایی که عصب کشی دندان بر روی آنها صورت گرفته است، اگر به حال خود رها شوند و یک تاج بر روی آنها نصب نشود، احتمال عفونت مجدد آنها افزایش می‌یابد. تاج دندان می‌تواند از عوارض بیشتر جلوگیری کند و قابلیت‌های این شیوه درمانی را ارتقا دهد.

۱/۵ (۱ نظر)
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: