کاهش هزینه ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی سالهاست به شهرتی فراگیر دست یافته اند و این شهرت بواسطه فواید بسیار زیاد آنها است. این گزینه های درمانی نه تنها ظاهر و عملکردی شبیه دندان های طبیعی دارند، بلکه به گونه ای طراحی شده اند که مدت زمانی طولانی، یا حتی تا پایان عمر دوام داشته باشند. بنابراین، اگر شما دندانی دائمی دارید که کار آن از ترمیم گذشته است یا یک یا چند دندان خود را طی حادثه از دست داده اید، در صورتی که برای درمان آن به دندانپزشک مراجعه کنید، به شما استفاده از ایمپلنت های دندانی را پیشنهاد خواهد داد تا لبخند زیبای خود را دوباره بدست آورید. از دست رفتن دندان چیزی بیشتر از مشکلات زیبایی است، زیرا وجود شکاف در دندان های شما می تواند منجر به کج شدن و جابجایی سایر دندان ها، تحلیل استخوان، و کاهش اعتماد به نفس شما شود.

اما، کمی صبرکنید. کاشت ایمپلنت دندانی چقدر هزینه دارد؟ روی هم رفته، کاشت ایمپلنت های دندانی فرایند نسبتاً گسترده ای است که نیاز به صرف زمان و مهارت تخصصی دارد تا کار به درستی انجام شود. اگر می خواهید پاسخ این پرسش که کاشت ایمپلنت ها چقدر هزینه دارد را پیدا کنید به خواندن این متن ادامه دهید.

هزینه همه ایمپلنت های دندانی یک اندازه نیست.

ممکن است هزینه ایمپلنت دندانی خاص شما مقداری متفاوت با هزینه ایمپلنت افرادی باشد که قبل از شما تحت این درمان قرار گرفته اند. این اختلاف قیمت به دلیل عواملی است که روی این هزینه تأثیر می گذارند. در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد هزینه ای که بابت کاشت ایمپلنت می پردازید برای چه خدماتی است و چه عواملی روی آن تأثیر می گذارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خارج کردن ایمپلنت های دندانی: چرا و چگونه؟

هزینه هایی که دندانپزشک می پردازد.

باور کنید یا نه، محل سکونت شما روی هزینه کاشت ایمپلنت دهای دندانی تأثیر دارد. در منطقه هایی که اجاره بالا است، دندانپزشک مجبور خواهد بود برای تأمین هزینه های مطب خود هزینه خدماتی که ارائه می دهد را بالا ببرد. علاوه بر این، اگر دندانپزشک شما ایمپلنت هایی که برای بیماران خود کار می کند از نمایندگی معتبر تهیه می کند و بابت ایمپلنت های با کیفیت هزینه بیشتری می پردازد، می تواند به هزینه ای که از شما می گیرد بیفزاید.

کاهش هزینه ایمپلنت دندانی
کاهش هزینه ایمپلنت دندانی

 

تعداد ایمپلنت های دندانی

تعداد ایمپلنت های دندانی که ممکن است شما نیاز داشته باشید نیز می تواند عامل دیگری باشد که روی هزینه نهایی جراحی شما تأثیر داشته باشد. اگر بیشتر از یک ایمپلنت نیاز داشته باشید، هزینه ها بیشتر از زمانی خواهند بود که شما تنها یک ایمپلنت نیاز دارید. بسته به پیکربندی و وضعیت دهان شما، و نیز سلامت دندان ها و لثه های شما، ممکن است نیاز باشد کاشت ایمپلنت های شما به طور همزمان یا در زمان های مختلف انجام شود. دندانپزشک شما گزینه جایگزینی، مانند بریج به شما پیشنهاد خواهد داد که استطاعت پرداخت هزینه آن را داشته باشید.

محل دندان در دهان

دهان افراد از جنبه های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند در نتیجه افراد مختلف نیازهای متفاوتی دارند. برای دستیابی به بهترین نتایج، کاشت ایمپلنت به جای انواع مختلف دندان نیاز به تنظیمات و تغییرات متفاوتی دارد. بویژه، زاویه ایمپلنت هایی که جلو دهان کاشته می شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا نیاز است متناسب با خط فک کنونی بیمار باشند تا اطمینان حاصل شود که لبخندی فوق العاده خواهید داشت. برخی موقعیت ها نیاز دارند کار پیشرفته روی آنها صورت گیرد، که می تواند روی هزینه تأثیر داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا حساسیت به ایمپلنت های تیتانیومی واقعیت دارد؟

استفاده از ایمپلنت با قیمت های مختلف

دندانپزشک شما می تواند از ایمپلنت هایی استفاده کند که از مواد مختلفی، مانند زیرکونیوم یا تیتانیوم، ساخته شده اند، عاملی که روی هزینه آنها تأثیر می گذارد. این مواد در کنار مواد مختلفی که برای ساخت روکش ها در دسترس هستند، می توانند روی قیمت ایمپلنت ها تأثیر بگذارند. بهتر است با دندانپزشک خود راجع به نقاط ضعف و قوت مواد مختلف صحبت کنید تا از بین آنها گزینه ای را انتخاب کنید که کیفیت مورد نظر شما را در کنار قیمتی داشته باشد که استطاعت پرداخت آن را دارید.

کاهش هزینه ایمپلنت دندانی
کاهش هزینه ایمپلنت دندانی

تراکم استخوان

برای آنکه کاشت ایمپلنت ها موفقیت آمیز باشد، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد تا پست تیتانیومی را داخل خود نگه دارد. تراکم پایین استخوان باعث نمی شود شما شرایط لازم برای دریافت ایمپلنت های دندان را نداشته باشید، بلکه تنها آماده سازی بیشتری نیاز دارد تا موفقیت نتایج درمان را تضمین کند. برای این منظور طی یک جراحی مجزا پیوند استخوان این نیاز با بر طرف می کند.پس از مدتی که استخوان بهبود پیدا کرد به راحتی می توان کاشت ایمپلنت را انجان داد.

نیاز به کشیدن دندان

در صورتی که دندانی که نیاز به جایگزین دارد باید کشیده شود، لازم است فرایند مجزایی برای انجام آن صورت گیرد که موجب افزایش هزینه های درمان خواهد شد.

سلامت کلی دهان

بیمارانی که از بیماری لثه یا دیگر شرایط مربوط به سلامت دهان رنج می برند، نیاز به درمان اولیه مجزایی دارند تا اطمینان حاصل شود دهان آنها سالم است و شرایط لازم برای کاشت موفق ایمپلنت دندانی را دارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاشت ایمپلنت یا درمان ریشه؟ بخش دوم

تجربه و مهارت دندانپزشک

همه  دندانپزشک ها می توانند جراحی کاشت ایمپلنت را انجام دهند اما میزان مهارت و تجربه ای که دندانپزشک در این زمینه دارد می تواند روی میزان موفقیت جراحی و در نتیجه هزینه ای که بابت این خدمت دریافت می شود تأثیر بگذارد. در نتیجه کاشت ایمپلنت های دندانی درمانی است که می تواند برای افراد مختلف با هزینه های متفاوتی انجام شود.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: