ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه – بخش دوم

در مقاله قبل برای شما گفتیم یکی از روش های کارگذاری ایمپلنت های دندانی ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه است که بارگذاری آنها خیلی زود و پس از کاشت ایمپلنت انجام می شود. در مقاله قبل گفتیم چه افرادی برای دریافت این نوع ایمپلنت ها مناسب هستند، کاشت آنها چه خطراتی می تواند در پی داشته باشد، و نیز اینکه از آنها برای شرایط خاصی استفاده می شود.

مزایای ایمپلنت های فوری یا یک روزه

درست است که ایمپلنت های دندانی یک روزه خطراتی به دنبال دارند اما به همین میزان نیز مزایایی دارند. در اینجا به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

نیاز به زمان کمتر

یکی از مزایای مشهود فرایند کاشت ایمپلنت های یک روزه این است که این فرایند در تعداد جلسات اندک، یا حتی گاهی اوقات تنها در یک جلسه تکمیل می شود. این مزیت به شکل چشمگیری موجب کاهش زمانی می شود که دندانپزشک برای انجام آن سپری می کند و نیز مدت زمانی که بیمار مجبور است بدون دندان سپری کند کاهش خواهد یافت. اما به خاطر داشته باشید که ایمپلنت های سنتی می توانند چند سال زمان ببرند تا ترمیم پیدا کنند.

لثه ها با روکش تناسب بهتری خواهند داشت

از آنجا که روکش بلافاصله روی ایمپلنت قرار می گیرد، اغلب لثه ها به خوبی اطراف آن رشد می کنند و شکل می گیرند، و این باعث می شود ظاهر طبیعی تری داشته باشند. با این حال، این احتمال وجود دارد که تغییر شکل بافت نرم پس از کاشت ایمپلنت ضروری باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مضرات دندان قروچه برای دندان ها

مزایای ایمپلنت های دندانی فوری واضح هستند: آنها فوری تر هستند، تنها شامل یک جراحی می شوند، و لثه ها می توانند بهتر اطراف ایمپلنت های دندانی رشد کنند. البته، اینطور فرض می شود که ایمپلنت های دندانی فوری موفقیت آمیز هستند، و در مقایسه با احتمال موفقیت ۹۵ درصد ایمپلنت های استاندارد و معمولی، احتمال موفقیت آنها حدود ۷۰ درصد است.

 

ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه - بخش دوم
ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه – بخش دوم

مراحل کاشت ایمپلنت های فوری یا یک روزه

سوالی که به ذهن می رسد این است که ایمپلنت های فوری چگونه کاشته می شوند؟

قبل از هر چیزی دندانپزشک با شما یک جلسه مشاوره خواهد داشت. در این جلسه شرایط دندانی و پزشکی شما مرور خواهند شد و به همه پرسش های شما پاسخ داده خواهد شد، در پایان مراحل انجام جراحی برای شما توضیح داده خواهند شد.

علاوه بر این، آزمایشات تشخیصی و بالینی، مانند تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس، سی تی اسکن، و عکس از دهان گرفته می شود. نتایج آنها به دندانپزشک ایده های بهتری از آنچه قرار است اتفاق بیفتد می دهند. دندانپزشک تصاویر را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و یک طرح کلی از دهان و طرح فرایند ارائه خواهد داد. لازم است هر بخش از جراحی با گام ها و اهداف خاصی که در ذهن هستند طراحی شوند.

فرایند جراحی

در ابتدا بیمار داروی بی حسی، و در اکثر موارد دارور بیهوشی دریافت خواهد کرد تا در طول جراحی در خواب کامل به سر ببرد، گرچه متخصص بیهوشی می تواند از بی حسی موضعی نیز استفاده کند. به محضی که بیمار به خواب می رود یا منطقه جراحی بی حس می شود، فرایند آغاز می شود. با استفاده از راهنما، جراح پست ایمپلنت را داخل استخوان فک قرار خواهد داد. این فرایند نسبتاً با سرعت انجام می شود. سپس خیلی زود، پس از انجام جراحی، روکش روی ایمپلنت قرار می گیرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جنس ایمپلنت دندان چیست؟

 

 

ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه - بخش دوم
ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه – بخش دوم

درد پس از کاشت ایمپلنت های دندانی فوری

پس از از بین رفتن اثر داروی بیهوشی یا بی حسی، بیمار ممکن است مقداری درد داشته باشد. البته با توجه به اینکه جراح بافت لثه را برش می دهد و داخل استخوان را با دریل حفره ایجاد می کند، این انتظاری است که پس از هر فرایند جراحی وجود دارد. خبر خوب اینکه دندانپزشک داروی مسکن تجویز خواهد کرد و راهکارهای کاهش دردی مانند کیسه یخ و استراحت را پیشنهاد خواهد داد. فرایند کاشت ایمپلنت های فوری شامل استفاده از داروی بی حسی یا بیهوشی، پاکسازی محل جراحی، قرار گیری ایمپلنت داخل استخوان فک، و سپس اتصال فوری روکش به ایمپلنت است.

هزینه کاشت ایمپلنت های یک روزه یا فوری

تخمین دقیق هزینه کاشت ایمپلنت های فوری کار دشواری است زیرا شرایط هر مورد متفاوت است. اما به طور کلی، هزینه این نوع ایمپلنت های دندانی، بسته به تعداد پروتزهای مصنوعی لازم و نوع ایمپلنت هایی که لازم است کاشته شوند، و نیز دستمزد دندانپزشک، می تواند متفاوت باشد.

از آنجا که برای کاشت ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه تنها لازم است یک مرتبه به دندانپزشک مراجعه کرد، هزینه کلی پایین تر خواهد بود. و راه دیگری که می توانید با آن بیشتر صرفه جویی کنید استفاده از طرح تخفیف های دندانپزشکی است. هزینه روکش روی ایمپلنت های دندانی فوری یا یک روزه، بسته به تعداد ایمپلنت هایی که لازم است، و نیز پیچیدگی قرار گیری آنها روی ایمپلنت می تواند متفاوت باشد.

به طور خلاصه، از هر ۱۰ نفر ۹ بیمار ایمپلنت فوری یا یک روزه دریافت می کنند و بسیاری از آنها معتقد بودند ارزش دارد برای دریافت آنها اقدام کرد. البته افرادی هم که از تجربه جراحی ایمپلنت دندانی خود راضی نبودند تنها از جراح و دندانپزشک خود ناراضی بودند، نه از ایده کلی کاشت ایمپلنت خود. به همین دلیل مهم است جراح مجربی بیابید، کسی که در این زمینه متخصص، توانمند، و دارای دانش کافی است. موفقیت ایمپلنت های دندانی، تا حد زیادی به مهارت و تخصص دندانپزشکی بستگی دارد که فرایند را انجام می دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت ها چه تأثیری روی سلامت دهان دارند؟
۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: