دندانپزشکی آرامبخش برای فرایندهای پیچیده دندانپزشکی

یک مطالعه روی بیماران مبتلا به اضطراب دندانپزشکی و پیچیدگی های پزشکی نشان داد که بیش از ۴۴ درصد از بیماران نیاز متوسطی به آرام بخشی داشتند و بیش از ۳۴ درصد در حین انجام یک فرایند دندانپزشکی به آرام بخشی بالایی نیاز داشتند. فرایندهای پیچیده دندانی اغلب به چیزی بیشتر از بی حسی موضعی نیاز دارند تا بیماران راحت باشند.

آرام بخش این امکان را برای بیماران فراهم می کند که در حین انجام اقدامات دندانپزشکی احساس آرامش و و به دور از نگرانی داشته باشند زیرا متخصصان واجد شرایط آنها را تحت نظر دارند. آرام بخش این امکان را برای دندانپزشکان فراهم می کند تا فرایندهایی را انجام دهند که در غیر این صورت ممکن است برای بیمار بسیار دشوار یا استرس زا باشد.

سطوح آرام بخشی را می توان بر اساس نیازها و تحمل بیمار تنظیم کرد. حتی برای افرادی که اضطراب دندانپزشکی دارند نیز این امکان را فراهم می کند که از درمان های لازم بهره مند شوند. تکنیک های آرام بخشی مناسب عبارتند از:

  • غربالگری دقیق بیمار و ارزیابی خطر؛
  • استفاده از حداقل دوز مؤثر داروی آرامبخش؛
  • نظارت مداوم بر علائم حیاتی؛
  • در اختیار داشتن تجهیزات اضطراری و عوامل معکوس.

اقداماتی مانند ایمپلنت های دندانی، کشیدن دندان عقل، جراحی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی ممکن است به آرام بخش نیاز داشته باشند. برای این درمان های پیچیده، دندانپزشکی آرام بخش مزایای متعددی را ارائه می دهد.

متخصصان دندانپزشکی با آموزش دیدن در زمینه آرام بخش ایمن، می توانند اطمینان حاصل کنند که بیماران در طول درمان راحت و آسوده خواهند بود. اگر با یک فرایند دندانپزشکی پیچیده روبرو هستید، با دندانپزشک خود در مورد امکان استفاده از دندانپزشکی آرام بخش صحبت کنید تا این تجربه بدون استرس باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا وقتی دندان پالپیت دارد باید پالپ دندان را از بین برد؟

کدام فرایندهای پیچیده به دندانپزشکی آرام بخش نیاز دارند؟

برخی از درمان های پیچیده دندانی که می توانند از آرام بخش سود ببرند عبارتند از:

درمان های ریشه

درمان های اندودانتیک مانند درمان ریشه به ایجاد سوراخ در دندان نیاز دارند و ممکن است بیشتر از یک ساعت طول بکشند. دندانپزشکی با آرام بخش به بیماران کمک می کند در طول این درمان های پیچیده آرام شوند تا بتوانند در حین کار دندانپزشک بی حرکت بمانند. بیماران در طول درمان احساس آرامش خواهند کرد اما همچنان می توانند به دندانپزشک پاسخ دهند.

کدام فرایندهای پیچیده به دندانپزشکی آرام بخش نیاز دارند؟
کدام فرایندهای پیچیده به دندانپزشکی آرام بخش نیاز دارند؟

فرایندهای پریودنتال

پاکسازی عمقی و پیوند لثه می تواند برای بیماران مبتلا به بیماری شدید لثه ناراحت کننده باشد. دندانپزشکی با آرام بخش در طول درمان های پریودنتال مانند پیوند لثه، بازسازی بافت و جراحی هایی با هدف کاهش پاکت های لثه انجام می شود.

آرام بخش می تواند اضطراب و درد را در طول شروع درمان های پریودنتال تسکین دهد. بیماران معمولاً در تمام طول این فرایندها آرام می شوند و پس از آن به راحتی بهبود می یابند.

جراحی دهان

جراحی های دهان، مانند کشیدن دندان عقل، ایمپلنت های دندانی و جراحی فک اغلب به دندانپزشکی آرام بخش نیاز دارند. آرام بخش قبل از جراحی برای آرام کردن بیمار تجویز می شود. اثر آرامبخش در بیماران پس از اتمام جراحی پایان می یابد.

جراحی ایمپلنت دندانی

کاشت ایمپلنت های دندانی یک فرایند چند مرحله ای است که ممکن است در برخی مراحل به دندانپزشکی آرام بخش نیاز داشته باشد. آرام بخش معمولاً در هنگام کاشت اولیه ایمپلنت استفاده می شود، زمانی که پست ها درون استخوان فک قرار می گیرند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتباط بین دندان های نیش و بینایی

بیماران تحت آرام بخش می توانند بی حرکت و آرام بمانند و این امکان برای دندانپزشک فراهم می شود تا کارهای لازم را بدون وقفه انجام دهد. در حالی که بیماران آرام هستند، کمترین ناراحتی را احساس می کنند، اما همچنان می توانند به نشانه های دندانپزشک پاسخ دهند.

دندانپزشکی ترمیمی

هدف دندانپزشکی ترمیمی بازسازی و بازیابی سلامت و عملکرد دهان و دندان است. بازسازی و ترمیم دندان ها و ساختار فک مستلزم پیوند استخوان، بالا بردن سینوس فک بالا و پهن کردن تیغه استخوان فک است. این جراحی های پیچیده ممکن است به ساعت ها نشستن روی صندلی دندانپزشکی نیاز داشته باشند، بنابراین دندانپزشکی با آرام بخش برای آرام نگه داشتن بیماران در طول مدت درمان کلیدی است.

بیمارانی که اضطراب بالایی دارند یا فرایندهای طولانی مدت دارند می توانند از راحتی و آرامشی که فراهم می کند بهره مند شوند. دندانپزشکان با آموزش ایمنی و اقدامات احتیاطی مناسب در خصوص آرامبخش ها این امکان را دارند تا درمان های لازم را انجام دهند که ممکن است در غیر این صورت برای برخی از بیماران امکان پذیر نباشد.

مزایای استفاده از آرام بخش طی مراحل پیچیده چیست؟

بر اساس نظرسنجی از دندانپزشکان در ایالات متحده و کانادا، بیش از ۷۵% به طور منظم از نوعی آرامبخش آگاهانه هنگام انجام کارهای پیچیده دندانپزشکی استفاده می کنند. آرام بخش در بین بیماران دندانپزشکی به چند دلیل رایج است:

مراجعات کمتر

هنگامی که بیماران تصمیم می گیرند که فرایند خود را با آرامبخش انجام دهند، دندانپزشک می تواند کارآمدتر و سریع تر عمل کند. بیمار آرامش بیشتری دارد و کمتر احتمال دارد که در طول فرایند درد یا ناراحتی را تجربه کند. به این معنا که فرایندهای پیچیده ای که به مراجعات متعدد نیاز دارند، اغلب می توانند در یک مراجعه تکمیل شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراقبت از ایمپلنت های All-On-4

مدیریت درد

آرام بخش می تواند به طور قابل توجهی اضطراب و ترس مربوط به درمان های دندانپزشکی را کاهش دهد. بیمارانبا  آرام بخش آرام تر هستند و کمتر احتمال دارد که در طول عمل درد را حس کنند. علاوه بر این، بیمارانی که تجربه مثبتی از آرام بخش دارند، به احتمال زیاد به مراجعات منظم دندانپزشکی پایبند هستند و بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنند.

مزایای استفاده از آرام بخش طی مراحل پیچیده چیست؟
مزایای استفاده از آرام بخش طی مراحل پیچیده چیست؟

کنترل رفلاکس گگ

برخی از بیماران با ایجاد رفلاکس حساس گگ در حین کار دندانپزشکی دست و پنجه نرم می کنند. آرام بخش به کاهش آن و انجام فرایندهای پیچیده برای بیماران مبتلا به رفلتکس های بسیار فعال کمک می کند.

احتمال کمتر ایجاد فوبیای دندانپزشکی

آرام بخش در طول درمان های پیچیده دندانپزشکی اولیه می تواند از ایجاد فوبیای دندانپزشکی در بیماران جلوگیری کند. کمتر احتمال دارد که بیماران تجربیات آسیب زا که منجر به ایجاد ترس و اجتناب از مراقبت از دندان می شوند را داشته باشند. دندانپزشکان سوابق پزشکی و وضعیت سلامت هر بیمار را ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند که روش آرام بخشی انتخاب شده مناسب و ایمن است.

دندانپزشکی آرامبخش می تواند یک تکنیک مؤثر برای دندانپزشکان برای استفاده در هنگام انجام اقدامات پیچیده باشد، مشروط بر اینکه دندانپزشکان و کارکنان آموزش دیده باشند و آرامبخش ها به درستی تجویز شوند.

نتیجه گیری

تجویز دارو برای ایجاد حالتی آرام، این امکان را برای بیماران فراهم می آورد که تحت فرایندهای دندانپزشکی قرار گیرند که در غیر این صورت تحمل آنها ناراحت کننده یا دشوار خواهد بود، مانند درمان ریشه دندان، کاشت ایمپلنت و سایر درمان هایی که به ورود به بافت های دهان نیاز دارند. دندانپزشکی آرامبخش هنگامی که توسط یک متخصص آموزش دیده انجام می شود، می تواند ایمنی و راحتی بیماران را تضمین کند.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: