مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان

مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی

برای جایگزینی دندان های از دست رفته گزینه های متعددی در دسترس هستند. یکی از چشمگیرترین پیشرفت هایی که در یک قرن اخیر در صنعت دندانپزشکی اتفاق افتاده است، استفاده از ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی این نوع دندان ها است. این رویکرد جایگزینی دندان ها، چیزی فراتر از قرار گرفتن ترمیم دندان روی لثه ها است، و بیمار را قادر می سازد وقتی صحبت می کند، لبخند می زند، یا غذا می خورد، اعتماد به نفس کامل داشته باشد. مزیت بسیار بزرگ ایمپلنت ها این است که از آنها می توان برای جایگزین کردن بیش از یک دندان طبیعی از دست رفته استفاده کرد.

از دست دادن دندان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که میلیون ها نفر در سراسر دنیا آن را تجربه کرده اند. در گذشته از دست رفتن دندان تنها مسئله ای بود که به بالا رفتن سن مربوط می شد، اما دیگر به این شکل نیست. بسیاری افراد یک یا چند دندان خود را خیلی پیش تر از آنکه “پیر” تلقی شوند از دست می دهند. خوشبختانه دندانپزشکی مدرن، هم از نظر پیشگیری و هم از نظر ترمیم، آمادگی بیشتری پیدا کرده است.

مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان

مزایای ایمپلنت دندانی

  • بهبود دائمی ظاهر. ایمپلنت های دندانی ظاهر و احساسی شبیه دندان های طبیعی شما دارند. از آنجا که آنها برای جوش خوردن با استخوان طراحی شده اند، دائمی هستند و تمام مدت در جای خود قرار دارند، برعکس دیگر روش های جایگزینی دندان ها که یا برای تمیز کردن دهان، خوردن غذا، و یا خوابیدن باید آنها را از دهان خارج نمود، یا هر چند سال یک بار وارد فرایند تعویض آنها شد.
  • بهبود گفتار. اگر پروتزهای دندانی راحت روی لثه ها قرار نگیرند، دندان ها می توانند داخل دهان بلغزند و حروف و لغات نامفهوم ادا شوند. ایمپلنت های دندانی به شما اجازه می دهند بدون نگرانی از لغزیدن دندان ها داخل دهان حرف بزنید.
  • راحتی بیشتر. از آنجا که ایمپلنت ها به بخشی از شما تبدیل می شوند، ناراحتی های همراه با پروتزهای متحرک را ندارند. پروتزهای متحرک همانطور که از نام آنها بر می آید، متحرک هستند به همین دلیل با خود ناراحتی هایی به همراه دارند. ایمپلنت های دندانی موجب کاهش این ناراحتی های همراه با پروتزهای دندانی می شوند و دیگر نیاز به استفاده از یک توده چسب برای نگه داشتن پروتز ها در جای خود، نیست.
  • غذا خوردن راحت تر. لغزیدن پروتزهای مصنوعی می تواند باعث شود عمل جویدن دشوار شود. ایمپلنت های دندانی عملکردی شبیه دندان های طبیعی دارند و به شما اجازه می دهند با اعتماد به نفس و بدون هیچ دردی، غذاهای مورد علاقه خود را بخورید.
  • استحکام. پایه و اساسی وجود دارد که باعث می شود دندان های طبیعی از استحکام بالایی برخوردار باشند. از دست رفتن دندان تنها به آنچه مشاهده می کنید نیست. علاوه بر این، یک عنصر حیاتی زیر لثه ها وجود دارد. وقتی ریشه ها با سیلندرهای ظریفی به نام ایمپلنت های دندانی جایگزین می شوند، ترمیمی که روی آن قرار می گیرد استحکام لازم برای عملکردهای دهان را باز می یابد. در حالی که پروتزهای مصنوعی پایه محکمی ندارندو هر لحظه ممکن است از دهان خارج شوند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت تیتانیوم یا ایمپلنت زیرکونیا؟
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان

  • ساختار. ساختار طبیعی استخوان فک از انسجام و یکپارچگی برخوردار است که نه تنها جویدن و حرف زدن را حمایت می کند، بلکه شکل ظاهری صورت را حفظ می کند. بدون وجود ریشه ها زیر دندان ها، هیچ جابجایی فشار، یا تحریکی وجود ندارد که رشد استخوان را افزایش دهد. در نهایت، تحلیل استخوان می تواند موجب در هم شکستن یا از بین رفتن ساختار صورت شود و به آن ظاهری سالخورده دهد.
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان

  • دوام. ایمپلنت های دندانی مزایای زیادی دارند، و تا زمانی که ایمپلنت داخل استخوان فک باقی بماند، دوام خواهند داشت. با مراقبت های خوب دهانی، ایمپلنت ها می توانند از نظر ساختاری، تا پایان عمر بی نقص باقی بمانند، و بیمار را قادر سازند احساس اعتماد به نفس و راحتی داشته باشد. در حالی که دیگر جایگزین های دندان ها پس از چند سال نیاز به جایگزین دارند.
  • بهبود اعتماد به نفس. ایمپلنت های دندانی می توانند زیبایی لبخند را به شما بازگردانند و به شما کمک کنند نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.
  • بهبود سلامت دهان. برای دریافت ایمپلنت های دندانی، مانند بریج هایی که تحت حمایت دندان ها هستند، نیاز نیست از سطح دندان های دیگر کاسته شود. برای دریافت بریج ها دندانپزشک مجبور است دندان های سالم مجاور آن را انتخاب نماید و بخشی از آنها را بتراشد تا بریج را حمایت کنند. از آنجا که برای حمایت ایمپلنت ها در دندان های مجاور تغییری ایجاد نمی شود، دندان های دیگر شما دست نخورده باقی می مانند، و سلامت دهان را در دراز مدت بهبود می بخشند. ایمپلنت های تکی اجازه می دهند به راحتی بتوانید به بین دندان ها دسترسی داشته باشید، در نتیجه با راحت مسواک زدن و کشیدن نخ دندان بین دندان ها، بهداشت دهان شما بهبود پیدا خواهد کرد. بعلاوه، برای استفاده از ایمپلنت ها ترکیبات مختلفی وجود دارد، از جمله کاشت تنها یک ایمپلنت به جای یک دندان، یا کاشت چند ایمپلنت برای یک دست دندان کامل.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نقش مینی ایمپلنت ها در درمان ارتودنسی
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان
مقایسه ایمپلنت های دندانی و دیگر جایگزین های دندان

معایب ایملپنت دندانی

  • تنها مزیتی که سایر روش های جایگزین دندان از دست رفته نسبت به ایمپلنت ها دارند این است که بیمار طی یک فرایند ساده می تواند از آنها برخوردار شود و نیاز به هیچ جراحی ندارند. تنها کافی است تحت یک فرایند ساده دندانپزشکی قرار بگیرید. در حالی که کاشت ایمپلنت های دندانی نیاز به مداخله جراحی دارد.
  • این ترمیم های موقت زمانی پیشنهاد می شوند که استخوان فک تحلیل رفته یا آسیب جدی دیده باشد. فرایند آنها ساده تر، و با درد کمتری همراه خواهد بود و هزینه کمتری در بر خواهند داشت.
۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: