ایمپلنت ها چه تأثیری روی سلامت دهان دارند؟

اکثر افراد این نگرانی را دارند که آیا هنگام لبخند زدن دندان های آنها خوب به نظر می رسند، اما چند وقت یک مرتبه فکر می کنید که آیا دندان ها روی سلامت دهان تأثیر دارند یا خیر؟ اگر دندان از دست رفته داشته باشید، و نتوانید غذایی که دوست دارید را بجوید، یا بدون هیچ تلاشی حرف بزنید، شاید اینکه دندان های شما چقدر خوب به نظر می رسند، کوچکترین نگرانی شما باشد.

خبر خوب اینکه: با کاشت ایمپلنت های دندانی می توانید آنگونه که می خواهید غذا بخورید، حرف بزنید، و بخندید و سلامت دهان خود را بهبود دهید.

از دست رفتن دندان ها می تواند روی سلامت دهان و سلامت عمومی تأثیر بگذارد.

از دست رفتن دندان ها مشکل بزرگی است- نه تنها به دلایل زیبایی، بلکه به این دلیل که عدم وجود دندان می تواند روی سلامت دهان و سلامت عمومی شما تأثیر منفی داشته باشد. چرا این اتفاق رخ می دهد؟ برخی از بزرگترین دلایل برای قرار دادن جایگزین برای دندان های از دست رفته عبارتند از:

 

ایمپلنت و سلامت دهان
ایمپلنت و سلامت دهان

 

  • کمک به پیشگیری از بیماری لثه
  • کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان های مجاور
  • حفظ ساختار صورت و پیشگیری از فرو رفته شدن صورت
  • کمک به پیشگیری از جابجایی دندان های مجاور به محل نادرست
  • کمک به پیشگیری از تحلیل استخوان در فک پایین
  • راحت تر شدن عمل جویدن و حرف زدن

اعلب با وجود پروتزهای سنتی خوردن غذاهای سالم مانند سیب یا همیچ های سفت دشوار است، بنابراین حتی اگر برای شما مفید باشند باید از آنها اجتناب کنید. ایمپلنت های دندانی به بخش دائمی از دهان شما تبدیل می شوند، بنابراین می توانید همه مواد مغذی که دوست دارید را بخورید، تا دهان خود را سالم نگه دارید، و به سلامت عمومی خود کمک کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراقبت از ایمپلنت های All-On-4

برای کاشت ایمپلنت ها نیاز نیست برای آماده سازی در دندان های دیگر، تغییر ایجاد کرد. و دست نخورده نگه داشتن دندان های طبیعی در دراز مدت موجب بهبود سلامت دهان می شود.

ایمپلنت و سلامت دهان
ایمپلنت و سلامت دهان

کمک به پیشگیری از بیماری لثه

وقتی دندان یا دندان های خود را از دست می دهید، قسمتی از لثه ها که قبلاً پنهان بوده است، بدون پوشش و آسیب پذیر باقی می ماند و در معرض عواملی مانند باکتری ها، ذرات غذا، و بزاق مملو از شکر دهان قرار می گیرد. باکتری و ذرات غذا می توانند داخل شکافی که تازه باز شده است لانه گزینی کنند که قبلاً انتهای دندان بوده است، جایی که با لثه تماس پیدا می کرد. دسترسی به این قسمت و مسواک زدن آن می تواند دشوار باشد. این باکتری ها می توانند موجب رسیدن بیماری لثه به اوج خود شوند، که باعث می شود لثه ها متورم، قرمز، پف کرده، حساس شوند و حتی گاهی اوقات دچار خونریزی شوند.

در صورتی که بیماری لثه درمان نشود و به دندان های دیگر سرایت کند، حتی ممکن است خطر از دست رفتن دندان های دیگر وجود داشته باشد. جایگزین کردن دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی، به پوشش دهی بافت های نرمی که بدون پوشش باقی مانده اند کمک می کند.

ایمپلنت و سلامت دهان
ایمپلنت و سلامت دهان

ایمپلنت های دندانی ظاهر و عملکرد مشابه دندان های طبیعی دارند.

دندان های طبیعی به گونه ای طراحی شده اند که یک عمر دوام داشته باشند، اما گاهی اوقات، صدمه خوردن دندان یا پوسیدگی می توانند منجر به نیاز به بهترین گزینه بعدی شوند. مانند دندان های طبیعی، ایمپلنت های دندانی به بخش دائمی دهان تبدیل می شوند تا بتوانید بدون نگرانی حرف بزنید، غذا بجوید، و بخندید. ایمپلنت دندانی در حقیقت “ریشه ای” دارد که دندانپزشک آن را داخل استخوان فک می کارد، سپس یک روکش که به صورت سفارشی طراحی و ساخته شده است را روی آن قرار می دهد، که متناسب با دندان های مجاور است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مضرات دندان قروچه برای دندان ها

مزیتی که این ریشه تیتانیومی جدید برای سلامتی دارند این است که با استخوان فک جوش می خورد. این برای سلامت دهان دو کار انجام می دهد: از تحلیل استخوان پیشگیری می کند و پایه ای محکم و قوی برای دندان های جایگزین بوجود می آورد. ایمپلنت های دندانی می توانند از یک دندان تنها، چند دندان، یا حتی یک اوردنچر (دست دندان کامل) حمایت کنند.

ایمپلنت های جدید درست مانند دندان های طبیعی عمل می کنند. آنها احساسی مانند دندان های طبیعی بوجود می آورند و باید درست مانند دندان های طبیعی خود از آنها مراقبت کنید. علاوه بر این، حسن دیگری که ایمپلنت های دندانی دارند این است که مستعد پوسیدگی نیستند. بنابراین، در صورتی که بهداشت دهان را به خوبی رعایت کنید، ایمپلنت های شما تا پایان عمر از نظر عملکرد و زیبایی فوق العاده خواهند بود.

ایمپلنت باعث می شود شما بیشتر بخندید

وقتی دیگر از جای خالی دندان های خود احساس شرمندگی نمی کنید و از لبخند خود احساس خوبی دارید، راحت تر می توانید آن را با خانواده خود، دوستان، یا حتی غریبه ها به اشتراک بگذارید. باور داشته باشید یا خیر، عمل خندیدن تأثیر مثبت روی سلامت عمومی شما دارد. لبخند زدن می تواند از استرس شما بکاهد، سیستم ایمنی بدن شما را بهبود ببخشد، و فشار خون شما را پایین بیاورد!

ارتباط بین سلامت دهان و سلامت عمومی خود را می بینید؟ اینها دلایلی برای لبخند زدن هستند.

اگر یک دندان خود را در نتیجه پوسیدگی یا آسیب از دست داده اید، یا در حال از دست دادن چند دندان خود هستید، به فراتر از ارزش زیبایی آنها بنگرید و به فکر مزایای ایمپلنت های دندانی برای سلامت خود باشید. سلامت خوب از دهان شروع می شود، و تأثیر مثبت آن فراتر از آن است که بتوانید تصور کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جراحی و کاشت ایمپلنت

جلوگیری از پوسیدگی دندان های باقی مانده

از دست دادن دندان ها تنها باعث آسیب به لثه ها نمی شود، بلکه طرفین دندان های مجاور باقی مانده نیز بدون پوشش باقی می ماند، که قبلاً دندان از دست رفته آنها را پوشش می داده است. ذرات غذا، باکتری، و پلاک ها می توانند اطراف دیواره های دندان های مجاور انباشته شود، جاهایی که دسترسی با مسواک به آنها دشوار است. باقی ماندن این ذرات موجب فاسد شدن آنها می شود، باکتری ها از آنها تغذیه می کنند و موجب از دست رفتن مینای محافظ دندان و بروز پوسیدگی دندان ها می شود. این می تواند باعث شود انجام درمان های بیشتر، مانند درمان ریشه، ضروری شود، یا حتی انسجام دندان ها به خطر بیفتد. بنابراین با جایگزین کردن دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی، می توان این دندان ها را در برابر قرار گرفتن در معرض باکتری بیشتر پوشش داد و به محافظت از آنها در برابر پوسیدگی کمک کرد.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست
اگر نیاز به عکس رادیوگرافی دهان و دندان دارید کلیک کنید:اطلاعات بیشتر
error: